رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: همزمان با هفته سلامت ۲۷ طرح این حوزه با ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار در این استان افتتاح یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

افتتاح و اجرای ۲۷ طرح سلامت در استان بوشهر آغاز شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: از این تعداد ۱۷ طرح با ۱۱۶ میلیارد ریال افتتاحی و مابقی با ۷۴ میلیارد ریال اجرایی است.

وی اظهار کرد: این طرح‌ها شامل پایگاه‌های اورژانس، خانه‌های بهداشت مناطق صعب‌العبور و پانسیون پزشکان است.

کشمیری، برگزاری پیاده‌روی و ورزش همگانی، دیدار و ملاقات مدیران ارشد دانشگاه با مقام‌های استانی، معرفی دستاورد‌های طرح تحول نظام سلامت، ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان و برگزاری نمایشگاه‌های استانی را ازجمله برنامه‌های پیشنهادی هفته سلامت عنوان کرد.

وی با اشاره به شعار 'همه برای سلامت سلامتی برای همه' گفت: همزمان با هفته سلامت طرح بررسی شیوع عوامل خطر بیماری‌های غیر واگیر دراستان بوشهر از امروز آغاز می‌شود

وی یادآور شد: در قالب این طرح برای تدوین سیمای کلی استان در ارتباط با دیابت، فشار خون، عوامل ریسک خطر در مورد بیماری‌های قلبی و عروقی و افزایش چربی ۲ هزار نفر مورد بررسی قرار می‌گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در طرح بررسی شیوع عوامل خطر بیماری‌های غیر واگیر نمونه خون، میزان قند، وزن، دور شکم افراد اندازه گیری و نمونه آزمایش‌های کاملی از افراد گرفته می‌شود.

کشمیری اضافه کرد: با توجه به اینکه از هر دو نفر یک نفر در کشور و استان بوشهر با اضافه وزن، بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های عروق قلب و مغز روبرو است به همین دلیل تشخیص بموقع و پیشگیری از این نوع بیماری‌ها در برنامه کاری دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر قرار گرفت.

وی بیان کرد: سلامت کنونی هر انسان در رفتار‌های گذشته او رقم می‌خورد به همین دلیل تلاش می‌شود تا مردم نسبت به مصرف سه سم نمک، شکر و آرد آگاهی‌های لازم را داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآور شد: استان بوشهر در مصرف قلیان و کم تحرکی در کشور رتبه اول و در مصرف میوه در ردیف استان‌های برتر است.

وی تاکید کرد: هرچیزی که مربوط به نوع زندگی ماست مثل تحرک، غذاخوردن و نشاط اجتماعی اگر هر یک از آن‌ها نباشند منجر به بیماری‌های خطرناک مانند سکته و فشار خون می‌شوند.

انتهای پیام/ب

 افتتاح  ۲۷ طرح سلامت در استان بوشهر طی هفته سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.