مسئول دفتر قرآن و عترت و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از اعزام ۱۰ قاری نوجوان استان ایلام به کشور عراق به‌منظور برگزاری محافل انس با قرآن کریم و شرکت در مسابقات سراسری این کشور خبر داد.

اعزام 10قاری ایلامی به مسابقات قرآن کریم کشور عراق

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام; عظیم ایدی اعلام کرد: این تعداد نوجوان ایلامی برای شرکت در اولین مسابقات سراسری حفظ و تلاوت قرآن کریم عراق به این کشور اعزام‌شده‌اند.

وی، بابیان اینکه این مسابقات در شهر کوت مرکز استان واسط کشور عراق برگزار می‌شود، اضافه کرد: اعزام قاریان نوجوان ایلامی بر اساس دعوت‌نامه کتبی از کشور عراق بوده و مهمان دارالقرآن استان واسط عراق هستند که در مدت حضورشان در کشور عراق در بیش از 10 محفل انس با قرآن حضور خواهند یافت.

ایدی افزود: اختتامیه این مسابقات به میزبانی حرمین شریفین کاظمین برگزار می‌شود و هیئت اعزامی از استان ایلام پس از حضور در حرمین شریفین، در کربلای معلا و نجف اشرف حضور خواهند داشت و سپس به استان ایلام بازخواهند گشت.

وی اضافه کرد: پیام رحمانی قاری ممتاز و نونهال استان ایلام در مراسم نماز جمعه شهر کوت حضور یافت و قرائت این نوجوان ایلامی با استقبال شکوهمند مردم این شهر همراه بود که این برنامه با هماهنگی واحد قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و رابطه القرآنیه استان واسط کشور انجام‌گرفته است.

ایدی بابیان اینکه در سال‌های اخیر خوشبختانه تعاملات فرهنگی و قرآنی با استان‌های هم‌مرز با استان در کشور عراق صورت گرفته است، گفت: به‌طورقطع این تعاملات موجب تقویت برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی در استان‌های مرزی دو کشور ایران و عراق خواهد شد.

انتهای پیام/اس

 

حضور قاریان نوجوان ایلامی در کشور عراق

 

برچسب ها: قرآن ، وزارت ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.