معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نبود نگاه سیستماتیک و راهبردی را از چالش‌های اصلی آموزش پیش از دبستان بر شمرد.

نگاه راهبردی به آموزش پیش دبستانی نداریم/ ضرورت مشارکت مردم در آموزش‌هابه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، در برنامه پرسشگر درباره آموزش‌های پیش از دبستان عنوان کرد: برآوردی از میزان دقیق هزینه کرد تربیت و رشد همه جانبه کودکان در سنین صفر تا 6 سال در کشور وجود ندارد.

وی ادامه داد: در برخی کشورها به طور حدودی رقمی بین 0.8 تا 2 درصد درآمد تولید ناخالص ملی در دوره پیش از دبستان و سنین صفر تا 6 سال صرف می‌شود.

سرمایه گذاری در دوره کودکی را باید جدی بگیریم

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نبود برنامه دراز مدت و راهبردی همچنین نبود نگاه فرآیندی به دوره پیش دبستانی را از چالش های این طرح دانست و گفت: سعی کردیم تربیت کودکان قبل از دبستان را مورد توجه قرار دهیم اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم و باید رشد و تکامل همه جانبه کودکان را در نظر بگیریم.

وی با اشاره به اینکه مردم باید مشارکت بیشتری در عرصه آموزش های پیش از دبستان داشته باشند، گفت: در مواردی که خانواده ای توان مشارکت نداشت، دولت باید ورود کند در واقع باید سرمایه گذاری در دوره کودکی را جدی بگیریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
باید به این مقطع بیشتر توجه بشه چون وضعیت خیلی حساسی داره
آخرین اخبار