دیگو مارادونا ۴ دقیقه پس از زدن گل معروف به «دست خدا» در دیدار آرژانتین و انگلیس در یک چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۸۶، «گل قرن» را نیز در دقیقه ۵۵ به زیبایی به ثمر رساند!

گلی که ۴ دقیقه پس از «دست خدا» روئید و «گل قرن» شد! +به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال از ۱۴ ژوئن ۲۰۱۸ (۲۴ خرداد ۹۷) در روسیه آغاز خواهد شد و ۳۲ تیم راه یافته به این تورنمنت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ پرماجرا و پرطرفدار توپ گرد را خواهند نوشت.

دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک، میان دو تیم انگلیس و آرژانتین که از نظر سیاسی هم رابطه خوبی با هم ندارند یکی از ماندگارترین دیدارهای تاریخ جام جهانی شد و دو گل تاریخی و بی نظیر در آن به ثمر رسید.

دیگو مارادونا ۴ دقیقه پس از زدن گل معروف به «دست خدا» در دیدار آرژانتین و انگلیس در یک چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۸۶، «گل قرن» را در دقیقه ۵۵ به زیبایی به ثمر رساند!

مارادونا با دست توپ را از بالای سر پیتر شیلتون، دروازه بان بلند قامت سه شیرها عبور داد و یک گل تاریخی را به ثمر رساند. گلی که مارادونا آن را «دست خدا» نامید و اعلام کرد با این گل انتقام حمله انگلیسی ها به جزایر مالویناس در سال ۱۹۸۲ و کشته شدن ۶۵۰ سرباز آرژانتینی را گرفته است.
بابی رابسون، سرمربی وقت تیم ملی انگلیس البته گفته بود که گل دوم مارادونا به اندازه ای خوب بود که ارزش دو گل را داشت.

آرژانتین در آن رقابتها با شکست ۳-۲ آلمان غربی در فینال به عنوان قهرمانی دست یافت.

به همین بهانه سایت فیفا کلیپی را منتشر کرده که در ادامه می بینید:

منبع:مشرق

انتهای پیام/

گلی که ۴ دقیقه پس از «دست خدا» روئید و «گل قرن» شد! +فیلم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.