سفیر چین در لبنان برای تامین کمک‌های غذایی برای آوارگان سوری، توافقنامه‌ای را با برنامه جهانی غذا امضا کرد.

امضای توافقنامه میان چین و برنامه جهانی غذا برای کمک به آوارگان سوریبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، وانگ کجیان (Wang Kejian)، سفیر چین در لبنان به منظور تکمیل روند تامین کمک‌های غذایی برای آوارگان سوری در لبنان، توافقنامه‌ای را با برنامه جهانی غذا امضا کرد.

بر این اساس، این سند را "وانگ کجیان" و "دومینیک هاینریش"، مدیر برنامه جهانی غذا در لبنان امضا کردند. بر اساس توافقی که در سال ۲۰۱۶ میلادی میان دولت چین و برنامه جهانی غذا امضاء شد، پکن متعهد شد کمک بشردوستانه صد میلیون دلاری را در اختیار کشور‌ها و سازمان‌های مربوطه قرار دهد که از این مبلغ دو میلیون دلار آن برای کمک به آوارگان سوری در لبنان و اردن در نظر گرفته شده بود.

از این دو میلیون دلار، کمک‌های انسانی به ارزش ۵۰۰ هزار دلار نیز برای ۱۶ هزار آواره سوری در لبنان اختصاص داده شده است. وانگ کجیان در کنفرانس مطبوعاتی، از همکاری خوب میان چین و برنامه جهانی غذا تقدیرکرد و متعهد شد به حمایت خود از آوارگان سوری در لبنان و کشور‌های همسایه ادامه دهد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد به زودی یک راه حل سیاسی برای بحران سوریه ارائه شود تا بحران آوارگان نیز پایان یابد. دومینیک هاینریش نیز از چین به دلیل ارسال کمک‌های بشردوستانه قدردانی و ابراز امیدوار کرد همکاری‌ها با پکن تا یافتن راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه ادامه داشته باشد.

برنامه جهانی غذا همچنین در قالب طرح کمک‌های غذایی، کارت‌های اعتباری برای آوارگان سوری در لبنان صادر کرده است تا آن‌ها بتوانند از فروشگاه‌های مشخصی در این کشور برای تامین مایحتاج خود خرید کنند.

انتهای پیام/

کمک چین به آوارگان سوری در لبنان

برچسب ها: چین ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار