روسیه اعلام کرد همه زمینه‌ها برای ادامه همکاری با سازمان کشورهای صادر کننده نفت جهت مدیریت بازار نفت و انرژی فراهم است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، روسیه اعلام کرد همه زمینه ها برای ادامه همکاری با سازمان کشورهای صادر کننده نفت ( اوپک ) جهت مدیریت بازار نفت و انرژی فراهم است.

الکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه در آغاز کنفرانس وزیران نفت و انرژی اوپک و برخی دیگر از کشورهای غیر عضو این سازمان در شهر جده در عربستان سعودی اعلام کرد پایه های خیلی مستحکمی برای ادامه همکاری میان کشورهای عضو اوپک و دیگر کشورهای تولید کننده غیر عضو وجود دارد.

عربستان سعودی نیز اعلام کرد برای اینکه همکاری میان کشورهای عضو اوپک و غیر عضو در طولانی مدت ادامه یابد اجماعی در حال به دست آمدن است. الکساندر نوواک در این نشست گفت: « ما اصول بسیار مستحکم را برای همکاری در آینده میان کشورهای اوپک و غیر عضو این سازمان بنا نهاده ایم .»

منظور وی از بنا نهادن اصول بسیار مستحکم همکاری میان کشورهای عضو اوپک و غیر عضو، توافقنامه کاهش تولید نفت به منظور افزایش قیمت ها در بازار جهانی است که روند آن از اوایل سال گذشته تاکنون آغاز شده است. به موجب این توافقنامه، از میزان تولید کشورهای امضا کننده این توافقنامه یک میلیون و 800 هزار بشکه کاسته می شود. در نتیجه اجرای این توافقنامه بود که قیمت نفت در بازار جهانی از 30 دلار در هر بشکه در ژانویه سال 2016 به حدود 70 دلار در حال حاضر رسیده است

انتهای پیام/

همکاری روسیه با اوپک

برچسب ها: روسیه ، اوپک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار