وزیر بهداشت با اشاره به ضرورت عادات صحیح زندگی سالم از تلاش برای ایجاد یک مراقب سلامت برای همه ایرانیان تا سال آینده خبرداد.

علت اصلی مرگ و میر ایرانیان از زبان وزیر بهداشت/ مردم تا پایان 98  یک سفیر سلامت دارندبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت، همزمان با فرا رسیدن هفته سلامت در همایش پیاده روی خانوادگی و برنامه صبح و نشاط شبکه ۳ در پارک ائل گلی تبریز حضور یافت و گفت: همه باید از خودمان مراقبت کنیم و به دنبال بهانه‌هایی مانند نبود ورزشگاه،  توسعه نیافتن ورزش همگانی و فراهم نکردن امکانات مورد نیاز توسط دولت نباشیم البته ممکن است در مواردی، مشکلات و کمبود‌هایی در بودجه، ناتوانی و کم فکری برخی مسئولان وجود داشته باشد، اما همه باید به فکر سلامتی خود باشند.

وی با  تاکید بر لزوم انجام تحرک کافی و مصرف تغذیه سالم در بین مردم، تصریح کرد: تلاش وزارت بهداشت این است که تا پایان سال ۹۸، همه ایرانیان یک مراقب سلامت داشته باشند، اما انتظار داریم که فرزندان، دانش آموزان و دانشجویان علاوه بر مراقبت از خود، سفیران سلامت باشند.

نیمی از مردم ایران اسیر اضافه وزن هستند

 هاشمی تاکید کرد: متاسفانه ۵۰ درصد از مردم ایران اضافه وزن دارند و دیابت و چاقی، دو مشکل عمده کشور است و بیشترین علت مرگ مردم، سکته‌های مغزی و قلبی است که ریشه آن به رعایت نکردن  سرانه مصرف شکر، روغن و نمک در ۳۰ سال گذشته بر می‌گردد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: بین زنده بودن و زندگی کردن، تفاوت وجود دارد و مردم ایران حدود ۷۵ سال عمر می‌کنند که تقریبا ۶۰ سال از زندگی آن‌ها باسلامت همراه است و ۱۵ سال دیگر را با معلولیت زندگی می‌کنند و بهتر است که انسان با مراقبت از سلامتی خود در دهه پایان عمر، نیازمند دیگران نباشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۳۱ فروردين ۱۳۹۷
يكي بياد كه بتونه جلوي بيماري سكته كه داره مردمو قتل عام ميكنه بگيره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۳۱ فروردين ۱۳۹۷
نتونستن آمار وحشتناك سكته كه علت اصلي مرگ و مير مردمه رو بيارن
آخرین اخبار