براساس آمار و ارقام منتشر شده تیم‌های حاضر در لیگ برتر انگلیس در فل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ پانصد میلیون پوند سودآوری داشتند.

سود سرسام آور باشگاه‌های لیگ برتری

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛براساس اطلاعات منتشر شده از سوی موسسه بین الملی Deloitte، باشگاه‌های لیگ برتر با وجود کاهش درآمد‌های پخش داخلی، در فصل۲۰۱۷/۲۰۱۶ درآمد فراوانی کسب کردند و انتظار می‌رود این سودآوری ادامه یابد.

درآمد باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس در فصل مذکور به حدود ۱ میلیارد پوند افزایش یافت.

دیلویت گزارش داد، سود قبل از کسر مالیات این باشگاه‌ها نیم میلیارد پوند بود که این رقم تقریبا سه برابر رکورد قبلی ۰.۲ میلیارد پوندی فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳ است.

این گزارش می‌افزاید هزینه‌های مربوط به دستمزد در سراسر لیگ ۹ درصد افزایش یافته و به ۲.۵ میلیارد پوند رسیده است، که رکورد جدیدی محسوب می‌شود. اما این رقم به مراتب کمتر از افزایش ۲۵ درصدی درآمد کل بود.

تجزیه و تحلیل دیلویت نشان داد که باشگاه‌های لیگ برتر در مجموع از ۴ سال گذشته در سه سال سود پیش از کسر مالیات را تجربه کرده اند.

این موسسه حسابرسی پیش بینی می‌کند که با وجود کاهش درآمد حق پخش تلویزیون داخلی در طول سه سال که از فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ شروع خواهد شد، این روند سود دهی ادامه یابد.

در سال ۲۰۱۵، اسکای و BT با پرداخت ۵.۱۴ میلیارد پوند، برای نشان دادن مسابقات تیم‌های مانند منچستر یونایتد، چلسی و لیورپول پیش بینی‌ها را شکستند.

با این وجود، این دو شرکت در تازه‌ترین قرارداد سه ساله برای پخش ۱۶۰ بازی در فصل مبلغ ۴. ۴۶ میلیارد پوند پرداخت خواهند کرد.

لیگ برتر امیدوار است که درآمد حاصل از قرارداد‌های حق پخش خارجی افزایش یابد.

تحلیلگر موسسه دیلویت گفت:"علیرغم فقدان رشد در فعالیت‌های حق پخش داخلی که تا به امروز اعلام شده است، ما هنوز انتظار داریم در فصل‌های آینده شاهد رشد کلی درآمد باشیم و اگر این با کنترل هزینه‌های احتیاطی توام شود، انتظار می‌رود که در آینده همچنان شاهد سود پیش از کسر مالیات باشیم. "
انتهای پیام/


سود ۵۰۰ میلیون پوندی تیم‌های لیگ جزیره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.