وزیر خارجه روسیه گفت پوتین و ترامپ اجازه نخواهند داد بین مسکو و واشنگتن درگیری نظامی رخ دهد.

لاوروف: ترامپ در تماسی تلفنی از پوتین برای سفر به واشنگتن دعوت کرده استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه اسکای نیوز، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در تماسی تلفنی از ولادیمیر پوتین، همتای روس خود، دعوت کرده است به واشنگتن سفر کند.

لاوروف همچنین گفت: در هماهنگی پیش از حمله آمریکا به سوریه، مسکو مناطقی را به عنوان خط قرمز برای واشنگتن معین کرد که آمریکا این خطوط قرمز را نقض نکرد. به ائتلاف آمریکا، انگلیس و فرانسه هشدار دادیم که نقض این خطوط قرمز، اقدام انتقام‌جویانه مسکو را در پی خواهد شد.

وی افزود: بعد از حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه، دیگر مانعی برای فروش سامانه‌های پدافند موشکی اس 300 به سوریه وجود ندارد. ارتش روسیه به زودی مدارکی را در خصوص سرنگونی موشک‌ها توسط سامانه پدافندی سوریه ارائه خواهد کرد. مدارکی داریم که نشان می‌دهد انگلیس در شبیه‌سازی و جعل حمله شیمیایی به دوما دست داشته است.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد پوتین و ترامپ اجازه درگیری نظامی میان کشورهایشان را نمی دهند. وی همچنین گفت مسکو پیشنهادی برای میزبانی دیدار ترامپ با رهبر کره‌شمالی ارائه نخواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار