سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت هدف اصلی حملات موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه خرید فرصت برای گروه‌های مسلح تروریستی بود.

سه کشور غربی با هدف خرید فرصت برای تروریست‌ها به سوریه حمله کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی لبنانی العهد، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در کنفرانسی مطبوعاتی که روز پنج شنبه برگزار شد، تصریح کرد: هدف اصلی حملات مشترک آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه این بود که گروه‌های مسلح مخالف دولت (قانونی) این کشور، فرصت نفس کشیدن پیدا کنند.

زاخارووا در این باره گفت: این فرضیه ما ثابت شد که هدف اصلی از عملکرد ائتلاف سه جانبه غربی علیه سوریه این بود که گروه‌های مسلح افراطی و تندرو از جمله گروه‌های مستقر در شهر دوما، فرصتی برای نفس کشیدن و سامان دهی مجدد صفوف خود پیدا کنند، خونریزی در سوریه ادامه یابد و به این ترتیب روند حل و فصل سیاسی بحران سوریه دشوارتر شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: اوضاع در منطقه غوطه شرقی دمشق به رغم حملات سه کشور‌ غربی به سوریه، همچنان باثبات است. وی تصریح کرد: بازگشت زندگی عادی به دوما همزمان با پایان تخلیه افراد مسلح جیش الاسلام از این شهر ادامه دارد.

زاخارووا همچنین گفت: افراد مسلح وابسته به جیش الاسلام روز ۱۷ آوریل (سه شنبه گذشته) تحویل دادن سلاح هایشان را در شهرک الضمیر در شمال غرب دمشق آغاز کردند و پیش بینی می‌شود در چارچوب توافق به دست آمده با مقامات سوری، حدود یکهزار فرد مسلح از این شهرک خارج شوند و به شمال استان حلب بروند.
انتهای پیام/

اظهارات زاخارووا درباره هدف حملات موشکی آمریکا و دو کشور اروپایی به سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۳۱ فروردين ۱۳۹۷
از این ور به اون ور این هم شد مبارزه با تروریست ها؟
آخرین اخبار