استاندار همدان از کارشکنی بانک ها و دستگاه اجرایی در ارائه تسهیلات اشتغال در استان انتقاد کرد.

کارشکنی بانک ها و دستگاه اجرایی در ارائه تسهیلات اشتغالبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدناصر نیکبخت روز پنجشنبه در نخستین کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری همدان با تاکید بر رفع طرح های اشتغال روستایی، بیان کرد:  فرمانداران  و مسئولان شهرستان ها منتظر مرکز استان برای رفع ایراد و مشکل از طرح های روستایی نمانده و خود پیشقدم شوند.

وی افزود: بنابر آمارهای ثبت شده در سامانه تامین اجتماعی، سال گذشته 35 هزار نفر برای نخستین بار در بخش های بیمه اجباری و مشاغل خاص تحت پوشش خدمات بیمه قرار گرفتند که نشان از رونق اشتغال در سطح استان دارد.

 محمد نصر نیکبخت استاندار همدان با اشاره به موفقیت همدان در کاهش بیکاری و رونق اشتغال، گفت: تعهد اشتغال استان در سال گذشته ایجاد 19 هزار و 900 شغل بود اما ما برای ایجاد 30 هزار شغل تلاش می کنیم.

وی  از عملکرد برخی بانک های استان در این حوزه کمک به اشتغال استان  گلایه کرد و گفت: در همدان برخی بروی تولید و اشتغال قفل زده اند و هیچ گره ای را بدون اعمال فشار باز نمی کنند.

استاندار همدان خواستار تغییر این رویه در سال جدید شد و تاکید کرد: تولید و اشتغال خط قرمز رهبرمعظم انقلاب و دولت دوازدهم است و همه باید گره گشای اشتغال باشند.

نیکبخت در ادامه کارشکنی ها در حوزه اشتغال همدان گفت: متاسفانه برخی دستگاه های اجرایی که در زمینه اشتغال روستایی نقش کلیدی دارند، در این راه همکاری لازم را ندارند و کار شکنی می کنند.

وی  در ادامه تاکید کرد: این کم کاری ها پذیرفتنی نیست و برای رونق تولید در روستاها باید تلاش مضاعف کرد.

استاندار همدان با ابراز نارضایتی از وضعیت پرداخت تسهیلات به طرح های اشتغال روستایی، خاطرنشان کرد: بانک های عامل که اعتبار در اختیار شان قرار گرفته است، به روند پرداخت تسهیلات به متقاضیان شتاب بدهند.

انتهای پیام/د.ا

بانک ها در ارائه تسهیلات اشتغال همکاری نمی کنند

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.