جلسه شورای فرهنگ عمومی زرندیه با حضور اعضا و با محوریت حمایت از کالای ایرانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاراک؛  جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه با محوریت شعار سال حمایت از کالای ایرانی در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.

در این جلسه مصوب شد فرمانداری هماهنگی لازم رابا شرکت‌های تولیدی و کارخانجات برای معرفی محصولات تولید شده در شهرستان به عموم مردم از طریق سازه‌های تبلیغاتی، فضای مجازی و رسانه‌ها انجام دهد.

همچنین مقررشد فرمانداری با تولیدکنندگان و مدیران صنایع وکارخانجات هماهنگ کند تا محصولات خود را با قیمت مناسب و بدون واسطه به مردم شهرستان ارائه نمایند.

اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در راستای فرهنگسازی وتهییج افکار عمومی جهت خرید کالای ایرانی از طریق دستگاه‌های فرهنگی از جمله تبلیغات اسلامی، آموزش وپرورش، دانشگاه ها، ارشاد اسلامی، ورزش وجوانان، کتابخانه‌های عمومی، شهرداریها، سپاه و... از دیگر مصوبات این جلسهبود..

حمایت از کالای ایرانی یکی از مولفه‌های اساسی اقتصاد مقاومتی است

حجت السلام ابراهیمی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه در این جلسه گفت::حمایت از کالای ایرانی یکی از مولفه‌های اساسی اقتصاد مقاومتی است و اقتصاد کشور را می‌تواند درون زا و بسیار مقاوم و پویا کند.

حجت السلام ابراهیمی افزود: حمایت از کالای ایرانی یعنی تولید، اشتغال، رونق و توسعه که موجب کاهش بیکاری، کاهش آسیب‌های اجتماعی و مهاجرت از روستا‌ها به شهر‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه امروزه تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی راهکار مناسبی جهت مقابله با این توطئه دشمنان است اضافه کرد: در طول تاریخ دولت‌های غربی همیشه درصدد تسلط اقتصادی بر جوامع اسلامی بودند وعلمای جامعه نسبت به تلاش کشور‌های غربی برای زیر سوال بردن جوامع اسلامی در همه زمینه‌ها نگران بودند و دغدغه داشتند.

امام جمعه زرندیه بیان کرد: توجیه و آگاه‌سازی خانواده‌ها نسبت به اهمیت موضوع حمایت از کالای ایرانی از سوی دستگاه‌ها و نهاد‌های اداری و رسانه‌ها در تحقق عملی شعار حمایت از کالای ایرانی بسیار موثر خواهد بود.

رفع موانع تولید یکی از مهمترین راهکار‌های عملی حمایت از کالای ایرانی

قناتی معاون فرمانداری شهرستان هم در این جلسه گفت: رفع موانع تولید یکی از مهمترین راهکار‌های عملی حمایت از کالای ایرانی است.

قناتی فرهنگسازی در این خصوص را هم از دیگر راهکار‌های تحقق این امر دانسته وافزود: متاسفانه فرهنگ رایج جامعه، تولیدات داخلی را بی کیفیت وضعیف می‌داند که می‌بایست در این خصوص تغییر نگرش بوجود آید.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.