مدیر شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان از احتمال افزایش حاشیه نشینی با اجرای حلقه سوم شهر همدان خبر داد.

افزایش حاشیه نشینی با افزودن حلقه سوم شهر همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مریم سمائی مدیر شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه ایجاد حلقه سوم شهر همدان هنوز از سوی مشاور طرح تفصیلی مطرح نشده است، گفت: با افزودن حلقه سوم شهر همدان احتمال افزایش حاشیه نشینی وجود دارد.

  وی اظهار کرد: طرح تفصیلی شهر همدان در سال 85 مصوب و محدوده شهر در سال 89 ابلاغ شده است که در این طرح مقداری از حلقه سوم شهر حذف شده است.

مدیر شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان  با بیان اینکه در طرح قبلی شهر همدان به علت حفظ باغات حلقه سوم حذف شده است، تصریح کرد: یکی از علل حذف حلقه سوم شهر همدان جلوگیری از افزایش محدوده شهر و حفظ باغات بوده است.

سمائی با تأکید بر اینکه احداث حلقه سوم کمکی به از بین بردن حاشیه‌نشینی نمی‌کند، افزود: با ایجاد حلقه سوم حاشیه‌نشینی بیشتر می‌شود؛ چراکه در اطراف معبر ساخت‌وسازهایی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه قرارداد بازنگری طرح جامع همدان در سال 96 منعقد شده است، خاطرنشان کرد: بازنگری طرح جامع شهر همدان در حال انجام است و فعلاً هیچ پیشنهادی از سوی مشاور درباره ایجاد حلقه سوم ارائه نشده است.

مدیر شهرسازی اداره‌کل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه مشاور پس از بررسی همه‌جوانب به این نتیجه خواهد رسید که آیا حلقه سومی در شهر نیاز دارد یا خیر، گفت: با توجه به اینکه حلقه مرکزی همدان پیاده‌راه شده و تردد وسایل نقلیه در این محدوده محدود شده است، شهرداری همدان پیشنهاد داده که حلقه سوم در شهر وجود داشته باشد تا بار ترافیکی به حلقه‌های بعدی منتقل شود.

انتهای پیام/د.ا

حاشیه نشینی در همدان با ایجاد حلقه سوم شهری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.