مشاور امنیت ملی عراق بر مخالفت بغداد با پیشنهاد آمریکا برای اعزام نیرو‌های عربی به سوریه تاکید کرد.

مخالفت عراق با پیشنهاد آمریکا برای اعزام نیرو‌های عربی به سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، فالح الفیاض، مشاور امنیت ملی عراق در مصاحبه با این شبکه گفت: پیشنهاد جایگزین کردن نیروهای آمریکایی در سوریه با نیروهای عربی، جدی نیست و منافع کشورهای عربی را تضمین نمی کند. فکر نمی کنم امکان عملی کردن این پیشنهاد وجود داشته باشد. زیرا اوضاع سوریه به حدی پرالتهاب است که کشورهای بزرگ هم در تنگنا قرار می گیرند چه برسد به کشورهای عربی با امکانات محدود که اقدام احتمالی آنها در اعزام نیرو به سوریه باعث برانگیخته شدن حساسیت های فوق العاده‌ای درباره حضور بعضی کشورها خواهد شد.

الفیاض افزود: سابقه جنگ در سوریه نشان می دهد بسیاری از طرف های عربی در آن درگیر هستند. ما به همین علت معتقدیم این پیشنهاد به هیچ وجه درست و مناسب نیست و منافع کشورهای عربی و همزیستی بین آنها را تضمین نمی کند.

وی با افشای این مسئله که عراق کمک بعضی طرف های عربی را برای مبارزه با داعش رد کرد، گفت: مشارکت نیروهای عربی در جنگ با داعش می توانست مشکلاتی ایجاد و عراق را به میدان کشمکش تبدیل کند و مسائل جدیدی را به جز مسئله جنگ با داعش به وجود آورد. برادران اردن، اماراتی، سعودی و دیگر کشورها پیشنهادهایی را در این باره ارائه کرده بودند.

فالح الفیاض از ادامه نخست وزیری حیدر العبادی پس از انتخابات پارلمانی در عراق تاکید کرد و افزود: من یکی از اعضای کابینه هستم که با نخست وزیر کار می کنم و معتقدیم او فرد مناسبی برای مرحله آینده در عراق است. زمانی که بحث تعیین نخست وزیر فرا برسد، می توانیم مسائل زیادی را برای دفاع از نخست وزیری حیدر العبادی در برابر شرکای خود مطرح کنیم. هیچ فهرستی پس از انتخابات نمی تواند به تنهایی دولت تشکیل دهد و باید ائتلافی ایجاد شود. به همین علت باید آرامش را در سخنان خود حفظ کنیم تا در آینده امکان تماس وجود داشته باشد و همه پل ها بین فهرست ها خراب نشود.

انتهای پیام/

عراق با پیشنهاد آمریکا برای اعزام نیرو‌های عربی به سوریه مخالفت کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار