امروز، 30 فروردین با حضور وزیر نیرو از مرکز داده ها و مرکز مانیتورینگ ایستگاه های آب و هواشناسی سازمان آب و برق خوزستان بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدرضا شمسائی، مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در مراسم افتتاح مرکز داده ها و مرکز مانیتورینگ ایستگاه های آب و هواشناسی سازمان آب و برق استان بیان داشت: این مرکز با استفاده حداکثری از تجهیزات موجود و با توان فنی داخلی فناوری اطلاعات سازمان آب و برق خوزستان و با هزینه 15 میلیارد ریال راه اندازی شد.

وی ارزش تجهیزات نصب شده در این مرکز را بالغ بر 100 میلیارد ریال عنوان کرد.

شمسائی، طراحی منطبق بر استاندارد TIA942، سطح کلاس طبقه بندی بر مبنای Tier 3، تامین برق از 2 شبکه مجزا، نصب دیزل ژنراتور اختصاصی را از مهم ترین ویژگی های این مرکز ذکر کرد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان اذعان داشت: نصب سیستم مدیریت هوشمند مرکز داده مجهز به سنسورهای نشت جریان آب، دما و رطوبت، کنترل درب ها، تشخیص حرکت، دود، ولتاژ و جریان و فرکانس برق، اطلاع رسانی پیامکی و تصمیم گیری در زمان بروز حوادث، مجهز به سیستم اعلام و اطفای حریق اتوماتیک با گاز FM200 را از دیگر ویژگی های مرکز داده هستند.

محمدرضا شمسائی تصریح کرد: این مرکز مجهز به 50 دستگاه سرور فیزیکی و 147 سرور مجازی، تجهیزات ذخیره و بازیابی اطلاعات با ظرفیت 1.5 پتابایت است و 11 کیلومتر کابل کشی مسی، 6 کیلومتر کابل کشی فیبرنوری و 2.5 کیلومتر کابل کشی برق در آن انجام شده است.

وی اظهار داشت: افزایش زمان دسترس پذیری سرویس های فناوری اطلاعات، افزایش امنیت محیطی، افزایش توان پردازشی و ذخیره و بازیابی اطلاعات، ایجاد و توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات مطابق آخرین استانداردهای جهانی در سازمان آب و برق خوزستان از اهداف احداث این مرکز است.

این مرکز با استفاده از جدیدترین فن آوری های موجود و با دانش و همت کارشناسان داخلی به بهره برداری رسید و تمامی داده های سدهای مخزنی، تنظیمی و انحرافی و همچنین اطلاعات پایه کمی و کیفی منابع آب مربوط به پنج حوضه بزرگ آبریز کشور شامل کرخه ، دز، کارون ، مارون-جراحی و زهره – هندیجان را رصد می کند.

این داده ها به وسیله 325 ایستگاه آب سنجی و هواشناسی دریافت می شوند و تا کنون بیش از 60 درصد ایستگاه های مذکور با استفاده از فن آوری های نوین، خودکار و آنلاین شده اند.

ایستگاه های آبسنجی با هدف پایش و سنجش پارامترهای کمی و کیفی منابع آب، بر روی رودخانه ها، کانال ها، زه آب های کشاورزی و پسآب های صنعتی و ایستگاه های هواشناسی نیز با ماموریت سنجش پارامترهای مهمی چون سنجش میزان باران، برف وتبخیر در نقاط مختلفی از حوضه های آبریز نصب و راه اندازی شده اند.

همچنین مرکز مانیتورینگ ایستگاه های آب و هواشناسی سازمان آب و برق خوزستان در ادامه توسط وزیر نیرو افتتاح شد.

رضا اردکانیان، وزیر نیرو روز چهارشنبه در سفری 2 روزه به منظور کلنگ زنی و بهره برداری از چندین طرح در حوزه‌های آب و برق از طریق فرودگاه آبادان وارد خوزستان شد.

انتهای پیام/گ

مراکز داده و هواشناسی آب و برق خوزستان به بهره برداری رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.