رئیس میراث فرهنگی و گردشگری بافق گفت: به مناسبت روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی، دانش آموزان بافقی در میدان خان این شهرستان خشت خاطره زدند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ از برگزاری کارگاه‌های خشت زنی و سفالگری به مناسبت  ۲۹ فرودین ماه روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی در میدان و کاروانسرای خان این شهرستان خبر داد.

لیلی رنجبر افزود:این برنامه، ویژه دانش آموزان مدارس مقطع ابتدایی صورت گرفته و این فعالیت در جهت فرهنگ سازی و آشنایی دانش اموزان با بنا‌های تاریخی انجام گرفته است.

وی هدف از برگزاری این دوکارگاه را نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از بنا‌های تاریخی و محوطه‌ها عنوان کرد و بیان داشت: فرهنگ سازی و آشنایی افراد جامعه در خصوص اهمیت بنا‌های تاریخی از سنین کودکی از دیگر اهداف این برنامه است.

ریس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق در رابطه باآیین خشت زنی تصریح کرد:در زمانی که مصالح ساختمانی امروزی نظیر بلوک‌های سیمانی، آجر و دیوار‌های پیش ساخته نبود خشت‌های گلی اصلی‌ترین مصالح ساختمانی خصوصا در مناطق مرکزی و خشک ایران بوده است.

رنجبر در پایان با بیان اینکه شهرستان بافق دارای اثار‌های بی شمار تاریخی است خاطر نشان کرد:طی چند سال اخیر ۴۰ اثار تاریخی این شهرستان مرمت و به ثبت ملی رسیده است و قابل بازدید برای گردشگران است.

وی افزود:حدود ۵۰ پرونده آثار دیگر در نوبت ثبت در فهرست اثار ملی کشو قرار گرفته است.

گفتنی است:در حاشیه برگزاری این دو کارگاه دانش آموزان از موزه مردم شناسی و مجموعه تاریخی کاکامیر نیز به عنوان بنا‌های تاریخی بازدید کردند.

انتهای پیام/ی

برگزاری کارگاه‌های خشت زنی و سفالگری به مناسبت روز جهانی بنا‌های تاریخی در بافق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.