شورای شهر «دورهام» آموزش نظامی نیرو‌های پلیس این شهر در سرزمین‌های اشغالی را در اعتراض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها، ممنوع کرد.

شهر «دورهام» آمریکا آموزش نیرو‌های پلیس این شهر در سرزمین‌های اشغالی را ممنوع کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی هاآرتص، اعضای شورای شهر «دورهام» واقع در ایالت کارولینای شمالی، آموزش نظامی نیروهای پلیس این شهر در سرزمین‌های اشغالی را در اعتراض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها و تبعیض علیه یهودی‌ های رنگین پوست، ممنوع کردند. گزارش هاآرتص این اقدام شورای شهر دورهام را سیلی محکمی بر صورت اسرائیل توصیف کرد. اعضای شورای شهر به اتفاق آرا (6 رأی مثبت و بودن هیچ رأی منفی) طرح ممنوعیت آموزش نظامی نیروهای پلیس را در خارج از مرزهای آمریکا تصویب کرد.

بر اساس گزارش ائتلاف حامی فلسطینیان، دروهام نخستین شهر آمریکاست که چنین ممنوعیتی را اعمال می کند. ائتلاف حامی فلسطینیان در شهر دورهام متشکل از ده مؤسسه است که برای تصویب این طرح تلاش بسیاری کردند. در درخواست ارائه شده به شورای شهر دورهام آمده است نظامیان رژیم صهیونیستی و نیروهای پلیس اسرائیل تاریخی طولانی از اعمال خشونت و آسیب رساندن به فلسطینی ها و یهودی های رنگین پوست در کارنامه خود دارند. این ائتلاف همچنین می افزاید رژیم صهیونیستی همچنان به استفاده از راهبردهایی مثل قتل عام های غیرقانونی، استفاده از خشونت و سرکوب جنبش های طرفدار عدالت اجتماعی ادامه می دهد.

در مصوبه شورای شهر دوما ضمن مخالفت با تعویض نیروهای نظامی با کشورهای دیگر، آمده است اعزام نیروهای پلیس برای آموزش نظامی در کشورهای دیگر با سیاست های این شهر همخوانی ندارد.

ائتلاف حامی فلسطینیان در شهر دورهام موسوم به «Demilitarize! Durham2Palestine Coalition»، متشکل از یهودی های حامی صلح و طرفدار جنبش های بایکوت، تحریم و عدم سرمایه گذاری در اسرائیل و همچنین چندین گروه مسلمان و حامی حقوق مردم فلسطین است. این ائتلاف خواستار توقف فوری هرگونه مشارکت و همکاری میان دورهام با ارتش و پلیس اسرائیل را خواستار شده است.
انتهای پیام/

دورهام، نخستین شهر آمریکا که تبادل تجربیات نظامی با اسرائیل را ممنوع می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار