مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان سمنان گفت : پیگیر اعطای تسهیلات به بهره ‌برداران بخش کشاورزی برای اجرای سایه بان باغات هستیم.

اعطای تسهیلات به کشاورزان جهت ایجاد سایه بان باغاتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مهدی قرائیان مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه مجوز احداث سایه بان باغات میوه در استان سمنان صادر می‌شود ، گفت : با توجه به اینکه طرح ایجاد سایه بان در باغات میوه ، درختان را از آسیب‌هایی نظیر آسیب تگرگ ، پرندگان ، حشرات ، سرمازدگی و آفتاب ‌سوختگی مصون نگه می دارد ، اجرای اینطرح پیگیری می‌شود.

وی در ادامه افزود : اعلای تسهیلات اجرای این طرح در دست پیگیری است. با توجه به اثرگذاری مطلوب این طرح در عملکرد محصول باغات زمینه اعطای تسهیلات بانکی مناسب به کشاورزان راغب به اجرای طرح ، در دستور کار جهاد کشاورزی استان قرار دارد.

قرائیان با شاره به اینکه طرح سایه بان باغات باهدف حفاظت از باغات استان در مقابله با خشکسالی ها انجام می شود تصریح کرد : این سایه بان ها ضمن کاهش تبخیر و تعرق صرفه‌جویی مصرف آب را نیز به دنبال دارد و انواع سایه‌ بان‌ها شامل نت هاوس، شیدهاوس و اسکرین‌هاوس نیز است.

انتهای پیام / گ

اعلای تسهیلات نصب سایه بان ها در دست پیگیری است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.