سرپرست دانشکده محیط زیست گفت: شایعه انحلال دانشکده محیط زیست صحت ندارد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امید بزرگ حداد سرپرست دانشکده محیط زیست با اشاره به شایعات منتشر شده در خصوص مصوبات اخیر هیات امنای دانشکده، اظهار کرد: آموزش های تخصصی محیط بانی و توانمندسازی بدنه کارشناسی سازمان حفاظت محیط زیست از اصلی ترین وظایف دانشکده محیط زیست بوده و خواهد بود.

بزرگ حداد با توجه به مکاتبات اخیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با دانشکده و با سازمان سنجش آموزش کشور مبنی بر توقف پذیرش دانشجو در دانشکده محیط زیست، افزود: علاوه بر سیاست های کلان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مصوبات 30 بهمن ماه 90 و 17 بهمن ماه 96 شورای عالی اداری، مبنی بر ممنوعیت جذب دانشجو توسط مراکز وابسته به نهادها و سازمان‌های دولتی نیز ادامه فعالیت دانشکده به شکل فعلی را با چالش روبرو ساخته است.

بزرگ حداد با اشاره به مصوبه سال 1390 شورای عالی اداری، بیان داشت: این نخستین بار نیست که چنین تکلیفی برای دانشکده محیط زیست تعیین می شود. پیش از این نیز تصمیم مشابهی گرفته شده بود که به هر دلیل اجرایی نشد و به نوعی می توان گفت مصوبه حاضر، در واقع تاکید مجدد بر اجرای مصوبات سال 90 شورای عالی اداری است.

وی افزود: از طرفی در یک مجموعه با قدمت حدود نیم قرن سابقه پر افتخار و شایان تقدیر و تحسین، که به جرات می توان گفت یکی از قدیمی ترین و با سابقه ترین مجموعه های آموزشی در حوزه محیط زیست کشور است، بازنگری و برنامه ریزی مجدد رویکردهای های علمی و آموزشی با توجه به شرایط روز یک ضرورت است و این دانشکده باید بر اساس نیازهای روز و واقعیات موجود به سمت تامین نیازهای آموزشی سازمان حفاظت محیط زیست گام بردارد.

بزرگ حداد با توجه به ظرفیت های منطقه ای و بین المللی دانشکده، افزود: همچنین دانشکده محیط زیست با استفاده از پتانسیل امتیازات بین المللی و منطقه‌ای موجود در دانشکده می تواند به تبادل دانش و فناوری با سایر مراکز آموزشی و پژوهشی جهان بپردازد و سهم مهم و کلیدی را در بروزرسانی دانش فنی محیط زیست در کشور به عهده داشته باشد.

سرپرست دانشکده محیط زیست با تکذیب شایعه انحلال دانشکده، گفت: شایعه انحلال دانشکده محیط زیست صحت ندارد و هیات امناء در جلسه اخیر خود، تنها یک رویکرد مشورتی و تدریجی را اتخاذ کرده تا بر اساس واقعیت‌ غیر قابل انکار کاهش دانشجو و صندلی خالی در دانشگاه های دولتی و غیردولتی، سیاست‌های کلی سازمان محیط زیست برای ماموریت گرایی، برنامه آمایش آموزش عالی کشور در وزارت علوم تحقیقات و فناوری و مصوبات شورای عالی اداری، گزینه های مختلف چگونگی و نحوه ادامه فعالیت دانشکده بررسی و برای اخذ تصمیم نهایی در خصوص چگونگی بهره برداری از امکانات و ظرفیت‌های موجود به هیات امنا پیشنهاد شود. به این ترتیب، بهترین تصمیم ممکن که ضمن در نظر گرفتن الزامات قانونی، صرفه و صلاح و سیاست ها و اصول جاریه کشور و پاسداری از مصالح و منافع سازمان حفاظت محیط زیست و دانشکده محیط زیست، کمترین آسیب به دانشجویان، کارکنان و هیئت علمی این دانشکده وارد خواهد شد.

دبیر هیات امنای دانشکده محیط زیست افزود: نمایندگان ارشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان برنامه و بودجه و سازمان حفاظت محیط زیست به همراه اساتید و متخصصان پیشکسوت و برجسته‌ای که دارای تجارب طولانی مدیریتی در حوزه های آموزش عالی و محیط زیست کشور هستند، در هیات امنای دانشکده محیط زیست عضویت و حق رای دارند. در جلسه اخیر با اشاره به اینکه دانشکده محیط زیست ظرفیتی کم نظیر برای محیط زیست کشور است، مقرر شد تا کمیسیون دایمی هیات امنا، با اتخاذ تدابیر اصولی و اساسی در یک بازه زمانی منطقی، راهکارهایی برای ادامه فعالیت دانشکده پیشنهاد نماید تا دانشکده بتواند برای انجام ماموریت های بزرگ و اساسی آتی مهیا شود.

بزرگ حداد افزود: دانشکده محیط زیست باید ظرفیت ها، زیرساخت ها و تجارب چند دهه خود در زمینه آموزش های تخصصی، مهارتی و به خصوص محیط بانی را با نیازهای روز تطبیق داده و بیش از گذشته با سازمان همسو شود و در جلسه اخیر به کمیسیون دایمی دانشکده ماموریت داده شد تا راهکارهای افزایش بهره وری، ماموریت گرایی و تمرکز بر آموزش، توانمندسازی و بازآموزی پرسنل، مدیران و محیط بانان سازمان و نیز ارتقای آگاهی عمومی و مهارت سنجی اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با حوزه ماموریت سازمان متبوع را بررسی و پیشنهادات خود را به هیات امناء جهت اخذ تصمیم نهایی و ابلاغ به دانشکده محیط زیست، ارائه کند.

وی با اشاره به اینکه هر تصمیمی ممکن است تبعات مثبت و منفی به دنبال داشته باشد، گفت: تاکید هیا ت امناء بر صیانت کامل از حقوق دانشجویان دانشکده بوده و تلاش همه اعضای کمیسیون دائمی و هیئت امنا این خواهد بود که در این فرآیند کمترین صدمه به دانشجویان وارد شود. از طرفی دانشکده خود را در قبال دانشجویان موظف و متعهد می داند تا خدمات آموزشی را با بهترین کیفیت به دانشجویان ارائه کند.

بزرگ حداد در خصوص وضعیت آینده کارکنان و اعضای هیأت علمی نیز گفت:‌ بر اساس مقررات اداری و استخدامی موجود، درباره وضعیت کارکنان نیز پیشنهاداتی ارائه خواهد شد. اما قطعا تغییرات در همه حوزه‌های دانشجویی و کارمندی تدریجی خواهد بود. همچنین درخصوص اعضای هیأت علمی هم با همفکری و مساعدت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصمیماتی گرفته می‌شود.

سرپرست دانشکده محیط زیست افزود: در حال حاضر هیچ تغییری در وضعیت دانشکده رخ نداده و ابلاغ نشده است و دانشکده به روال معمول در حال فعالیت است، لذا دانشجویان، کارکنان گرامی و اعضای هیئت علمی باید بدون هیچ عذر و کوتاهی به انجام وظایف محوله و قانونی خود بپردازند. تصمیمات اجرایی و عملیاتی در سال آتی و پس از تصویب هیئت امنا و ابلاغ به دانشکده قابل استناد خواهد بود.

بزرگ حداد گفت: قطعا تغییرات در همه حوزه‌های دانشجویی و کارمندی تدریجی خواهد بود. همچنین درخصوص اعضای هیأت علمی هم با همفکری و مساعدت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصمیماتی گرفته می‌شود.

انتهای پیام/

تکذیب شایعه انحلال دانشکده محیط زیست

برچسب ها: محیط زیست ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار