وزارت اطلاعات قبل از اعطای مسئولیت دو تابعیتی بودن افراد را بررسی کندعضو حزب موتلفه گفت: وزارت اطلاعات قبل از اعطای مسئولیت به افراد بررسی دقیقی انجام دهد و اگر کوچکترین تردیدی درباره صلاحیت آن‌ها از جمله موضوع دوتابعیتی وجود دارد آن را منعکس کنند.

محمدمهدی اسلامی عضو حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به خطرات جذب افراد دوتابعیتی در دستگاه‌های دولتی، اظهار کرد: افراد در هنگام اخذ تابعیت دوم برای وفاداری به کشور جدیدی که تبعیت آن را گرفته‌اند، سوگند یاد می‌کنند و این امر گاهی باعث می‌شود که آنها در تضاد منافع میان کشور اول و دوم گمراه شوند.

وی افزود: حضور اشخاص دوتابعیتی در کشور و به ویژه در دستگاه‌های دولتی به هیچ عنوان صلاح کشور نیست، چرا که این امر می‌تواند عواقب سنگینی برای کشور داشته باشد. به عنوان مثال آنچه درباره سعد حریری در لبنان پیش آمد، ناشی از تابعیت دوم این فرد بود، به نحوی که پادشاه کشوری که حریری تابعیت دوم آن را اخذ کرده بود، او را اخراج کرد و این امر آسیب‌های جدی را متوجه کشور لبنان کرد.

اسلامی تصریح کرد: سال‌های زیادی است که در ایران پیرامون دوتابعیتی بودن مسئولان حساسیت بسیاری وجود دارد و بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های متفاوتی نیز در این خصوص صادر شده است، اما به نظر می‌رسد که همچنان در مواردی شاهدیم که کوتاهی در شناسایی افراد دوتابعیتی و عدم حساسیت، آسیب‌های بسیاری را برای کشور به دنبال دارد.

عضو حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: وقتی که قرار است مسئولیتی به شخصی داده شود، باید بررسی‌های لازم صورت گیرد. از وزارت اطلاعات انتظار می‌رود که قبل از اعطای مسئولیت به افراد بررسی‌ دقیقی انجام دهد و اگر کوچکترین تردیدی درباره صلاحیت آنها از جمله موضوع دوتابعیتی وجود دارد آن را منعکس کنند.

اسلامی درباره فضاسازی‌های به راه افتاده پیرامون نخبه‌نمایی افراد دارای تابعیت دوگانه در پایان خاطرنشان کرد: چرا درباره دانش‌آموختگان داخل کشور که بارها شاهد بوده‌ایم بدون وجود نگرانی‌هایی از قبیل آنچه برای دوتابعیتی‌ها وجود دارد خروجی‌های علمی ارزشمند‌شان توسط دولت نادیده انگاشته می‌شود، چنین حساسیت‌هایی وجود ندارد؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار