فرماندار اردکان گفت:کلنگ احداث زنجیره گوسفند رومانف در خرانق اردکان به زمین زده شد.

آغاز عملیات اجرایی نخستین زنجیره تولید گوسفند رومانف در خرانق اردکانفرماندار اردکان در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت:  آغاز عملیات اجرایی نخستین  زنجیره تولید گوسفند رومانف در کشور در خرانق در زمینی به وسعت ۲۰ هکتار در فاز اول شاهد احداث ۱۰۰ واحد در این محل خواهیم بود .

هادی مقیمی افزود: پروژه احداث زنجیره گوسفند رومانف در خرانق اردکان با مشارکت  مردم و  حمایت‌های جهاد کشاورزی  شهرستان اردکان و استان احداث خواهدشد.

وی با اشاره به  تولید گوسفند رومانف و موضوع گوشت و شیر، پشم گفت:زنجیره تولید گوسفند رومانف در حوزه‌ی اقتصاد مقاومتی می‌تواند کمک قابل توجهی به اقتصاد مودل استان داشته باشد.

مقیمی ادامه داد:  در منطقه خرانق می‌توانیم این پروژه بسیار خوب را داشته باشیم و قطعا به صورت یک پایگاه و یک پایلود برای کشور و مجتمع بسیار خوب و بزرگ، علمی در خواهد آمد.

مقیمی تاکید کرد: با توجه به وسعت و وضعیت طبیعی که در منطقه اردکان وجود دارد می‌تواند پروژه‌های دامپروری بسیار خوب اجرا شود.

نادر سلیم گفت:پروژه‌ای که شاهد کلنگ زنی و احداث آن هستیم در راستای اهداف تحقق اقتصاد مقاومتی و برنامه‌ای اصلاح نژاد و توان تولید با نگاه پتانسیل‌های داخلی و با توجه به پتانسیل منطقه در رابطه با بحث گوشت قرمز و پرورش دام سبک و استعداد منطقه و علاقه‌ی وافری که مردم دارند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد افزود: جهاد کشاورزی اردکان با همت و در سایه دولت مردان فرماندار، بخشدار و مردم کلنگ این مجتمع زده شد تا و در اینده هم بحث اشتغال و هم خودکفایی در بخش گوشت قرمز را داشته باشیم.

سلیم اظهار داشت: نژادی را که انتخاب کردیم برای این پروژه یکی از پر تولید در راستای گوشت قرمز می‌باشد و چند قلو زا و از لحاظ شیر دهی هم خوب است و سرعت رشدآن بسیار بالا و از حداقل پتانسیل‌های تغذیه می‌تواند استفاده کند و تولید گوشت داشته باشد.

انتهای پیام/ی

کلنگ احداث زنجیره گوسفند رومانف در اردکان به زمین زده شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.