مسئول طرح کشاورزی حفاظتی معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت:طرح کشاورزی حفاظتی در یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور اجرا شده است و پیش بینی می‌شود این طرح امسال در ۱۵ هزار هکتار نیز اجرا شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ فرزاد زلقی مسئول طرح کشاورزی حفاظتی معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی در جلسه کمیته فنی کشاورزی کشور در قزوین افزود: کاهش هزینه‌های تولید، اقتصادی شدن کشاورزی، حفظ منابع آب و خاک و رسیدن به توسعه پایدار مهمترین مولفه و فاکتور‌های کشاورزی حفاظتی است که در اجرای این طرح فقط ۱۰ درصد، سه فاکتور اصلی کشاورزی حفاظتی را رعایت کرده اند.

زلقی با بیان اینکه کشاورزی حفاظتی تحول و انقلابی در بخش کشاورزی است، گفت: این طرح باید با پیشرفت علم و دانش همراه باشد.

به گفته وی، از سال ۸۶ کشاورزی حفاظتی در کشور انجام شد و از سال ۹۳ دفتر کشاورزی حفاظتی کار خود را آغاز کرد.

مسئول طرح کشاورزی حفاظتی معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه کشور؛ کشاورزی حفاظتی را بعنوان اولویت اصلی کشاورزی کشور قرار داده است.

زلقی گفت: مقرر شده است دولت ردیف بودجه‌ای را به این امر تخصیص دهد و بخش کشاورزی نیز ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور را به کشاورزی حفاظتی اختصاص دهد.

به گفته زلقی، بر طبق این ردیف اعتباری؛ تسهیلات بانکی برای کشاورزانی که قصد انجام کشاورزی حفاظتی دارند تخصیص داده خواهد شد.
مشاور وزیر و رییس ستاد معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: استان قزوین بستر مستعد و مناسبی در بخش کشاورزی و همچنین اجرای طرح‌های کشاورزی حفاظتی دارد.

زلقی اضافه کرد: باید از کشاورزی مرسوم و سنتی به سوی کشاورزی مدرن و حفاظتی حرکت کرد بنابراین حضور کشاورزان و بخش خصوصی در اجرای این طرح تاثیر بسزایی دارد.

انتهای پیام/

برگزاری جلسه کمیته فنی کشاورزی کشور در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.