با گذشت بیش از 13 ساعت از بروز سانحه سقوط بالگرد اجاره‌ای شرکت نفت فلات قاره ایران در آب‌های خلیج‌فارس، عملیات جستجو برای یافتن 2 سرنشین ناپدید شده این بالگرد ادامه دارد.

جستجو برای ناپدیدشدگان سانحه سقوط بالگرد فلات قاره ادامه داردبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، این حادثه حدود ساعت 20 و 50 دقیقه شامگاه (سه‌شنبه، 28 فروردین‌ماه) روی داد و یک فروند بالگرد «بل 212» متعلق به شرکت پیمانکار که در اجاره شرکت نفت فلات قاره ایران بوده، از سکوی رسالت در محدوده منطقه لاوان به منظور انتقال یکی از همکاران که دچار سکته قلبی شده بود به سمت جزیره کیش به پرواز درآمد که چهار دقیقه پس از پرواز، دچار سانحه شد و روی آب سقوط کرد.

شناورهای سکو به سرعت پس از بروز سانحه، به منظور انجام عملیات جست‌وجو و نجات به محل اعزام شدند و سه نفر از سرنشینان بالگرد را یافتند که متاسفانه دو تن از سرنشینان با نام‌های جواد کاراندیش، مسئول تعمیرات سکوهای دریایی و بهروز اشکان، پزشکیار فوت كرده بودند و سیدمحمد سهیلی، کاپیتان دوم بالگرد برای انجام عملیات درمانی به جزیره کیش منتقل شد.

پس از بروز این حادثه، کمیته بحران در ستاد تهران و منطقه لاوان تشکیل شده و صبح امروز (29 فروردين ماه) نیز مدیرعامل و جمعی از مدیران شرکت نفت فلات قاره ایران به منظور بررسی ابعاد حادثه و وضعیت سرنشینان ناپدید شده بالگرد وارد منطقه لاوان شده اند.

شرکت نفت فلات قاره ایران با بسیج همه امکانات و نیروها و اعزام شناورها و غواصان، عملیات جست‌وجو برای نجات علی فتاحی (خلبان) و بهروز موسوی 2 سرنشین دیگر بالگرد را با جدیت دنبال می‌کند.

با توجه به وضع جوی نامناسب و مواج بودن دریا، عملیات جست‌وجو با دشواری دنبال می‌شود.

ادامه پایش هوایی و دریایی برای یافتن دو مفقودی یک بالگرد در خلیج فارس

همچنین الله مراد عفیفی پور ، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد: با استفاده از یک فروند بالگرد امدادی، دو فروند شناور پیشرفته ناجی و تیم غواصی اعزامی از سوی مرکز ام. آر. سی. سی هرمزگان، پایش هوایی و دریایی برای یافتن دو مفقودی بالگرد سقوط کرده در حوالی جزایر کیش و لاوان ادامه دارد.

وی ادامه داد: با ارسال پیام ناوتکس به شناورهای عبوری در منطقه اطلاع رسانی گسترده ای صورت گرفت تا از تمامی ظرفیت ناوگان دریایی برای همکاری در عملیات جستجو و نجات استفاده شود.

به گفته عفیفی پور؛ ناوتکس یک نوع خدمات مخابرات دریایی است که برای کمک به ایمنی کشتی ها در دریا و ارسال پیام های ایمنی، ناوبری و هواشناسی به آنها در منطقه مشخص شده توسط ایستگاه های ساحلی انجام می شود.

وی اضافه کرد: موقعیت سقوط بالگرد در فاصله ۵۳ مایلی جنوب غربی جزیره کیش و ۵۱ مایلی جنوب جزیره لاوان اعلام شده است.

عفیفی پور با بیان اینکه عمق دریا در منطقه مدنظر بیش از ۴۰ متر و سرعت باد در حال حاضر بیش از ۱۸ نات(حدود ۳۳ کیلومتر در ساعت) اعلام شده است، گفت: این وضعیت اقلیمی و جغرافیایی، شرایط را برای عملیات جستجو و نجات دریایی تا حدودی زمانبر، مشکل و پیچیده کرده است.

انتهای پیام/

عملیات جست‌وجو با دشواری دنبال می‌شود

 سقوط بالگرد نفت فلات قاره در آب‌های خلیج فارس

انتقال پیکر ٢ جانباخته حادثه سقوط بالگرد نفت فلات قاره به جزیره لاوان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار