«رند پال» در اظهاراتی خواستار بازنگری واشنگتن در حمایت از ائتلاف متجاوز سعودی به یمن شد و این حمایت کورکورانه را زیر سوال برد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  شبکه تلویزیونی الجزیره، رند پل، عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، از واشنگتن خواست در حمایت از ائتلاف سعودی در جنگ یمن بازنگری کند.

او از دولت آمریکا خواست تا در نقش خود در جنگ یمن از جمله تامین سلاح برای عربستان سعودی بازنگری کند.

عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در جلسه استماعی درباره سیاست این کشور در یمن هشدار داد هفده میلیون یمنی بر لبه پرتگاه قحطی قرار دارند.

پال افزود: «چه کسی این جنگ را آغاز کرد؟ این مسئله مشخص نیست. این جنگ یک جنگ داخلی است و ما اکنون طرفی در این جنگ هستیم. آیا دیگران را شرور می‌دانیم؟ هزاران نفر می‌میرند و هفده میلیون انسان در لبه پرتگاه قحطی زندگی می‌کنند. باید در دخالت نظامی و تامین سلاح برای سعودی‌ها بازنگری کنیم. باید در این باره فکر کنیم که آیا ادامه این کار منطقی است یا اینکه ما باعث وخیم‌تر شدن اوضاع شده‌ایم؟»

شایان ذکر است، یمن از فروردین ۱۳۹۴ هدف تجاوز زمینی و هوایی عربستان سعودی و متحدانش قرار گرفته است که آمریکا  و کشورهای غربی همواره از این تجاوز نظامی حمایت می‌کنند.

هجوم وحشیانه ائتلاف متجاوز سعودی به یمن تاکنون هزاران شهید و زخمی در این کشور فقیر عربی بر جای گذاشته و بسیاری از زیرساخت‌های حیاتی این کشور را منهدم کرده است.

انتهای پیام/

در خواست سناتور آمریکایی از واشنگتن برای بازنگری در حمایت از ائتلاف متجاوز به یمن

برچسب ها: آمریکا ، عربستان ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار