مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان به اهمیت توسعه زیرساختها و فضاهای آموزشی در استان و تأثیر فراوان این موضوع بر سطح کیفی مقوله آموزش، تاکید کرد.

ضرورت توسعه زیرساختها و فضاهای آموزشی در استان زنجانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛مدیرکل صداوسیما در دیدار اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز استان با بیان اینکه توسعه و گسترش موسسات و مجامع خیریه در کشور می تواند دید مثبت در مسائل مختلف را به جامعه القا نماید ، افزود: امروز نقش موسسات عام المنفعه در یاری رساندن به نهادهای دولتی در راستای توسعه و آبادانی کشور بسیار موثر می باشد.
 صفری با اشاره به اهمیت توسعه زیرساختها و فضاهای آموزشی در استان و تأثیر فراوان این موضوع بر سطح کیفی مقوله آموزش، گفت : برای تأمین زیرساختهای آموزشی در حوزه جوانان و نوجوانان از منظر سخت افزاری و نرم افزاری باید برنامه ریزی مدونی صورت گیرد.
وی در ادامه به توجه ویژه رسانه ملی و استانی به موضوع مهم آموزش و پرورش قشر نوجوان و جوان اشاره  و  اضافه کرد: صداوسیما به عنوان رسانه عمومی و فراگیر همواره یاریگر دستگاههای متولی این امر مهم به خصوص آموزش و پرورش و مجمع خیرین مدرسه ساز بوده و آماده افزایش تعامل و همکاری های فی مابین می باشد.
مدیرکل صداوسیما همچنین از برنامه ریزی گسترده رسانه استانی برای گرامیداشت هفته معلم خبر داد تهیه گزارش از طرح خیرین مدرسه یار ، معرفی معلمان نمونه و موفق ، مسئولین موفق در حوزه آموزش و پرورش و حضور اعضای مجمع خیرین در برنامه گئجه لر ، استفاده از ظرفیت رادیو نما ، تهیه گزارش های خبری و ..... از جمله این برنامه ها خواهد بود .
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هم در این دیدار، مشارکت و همکاری صدا و سیما با این اداره کل در امر مدرسه سازی را ستود و گفت: بدون شک صداو سیما با تولید برنامه های پربار و تهیه گزارش های خبری تاثیرگذاری خوبی در امر جذب خیرین جهت مشارکت در ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم استان داشته و دارد.
 صفری با بیان اینکه یکی از مهمترین عوامل توسعه کشور ، نیروی انسانی موثر است افزود : آموزش و پرورش در همه کشورها به عنوان محور اصلی در تربیت نیروی انسانی نقش انکارناپذیری را داشته و در این راستا توسعه سخت افزاری و نرم افزاری فضاهای آموزشی امری ضروری به نظر می رسد .
مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان نیز ضمن قدردانی از صداوسیما به دلیل تعامل و همکاری های خوب با این مجمع ، گزارشی از عملکرد این خیریه را ارائه نمود .
وی با اشاره به اجرای طرح خیرین مدرسه یار در آموزش و پرورش استان و همیاری فرهنگیان استان در ساخت و تجهیز مدارس ، گفت : قصد داریم در سال جدید با کمک و همکاری صداوسیما این طرح را در سایر ادارات و نهادهای استان نیز اجرا نماییم تا با افزایش مشارکتهای عمومی گام بلندی را جهت جبران کمبود فضای آموزشی در استان برداریم .
مدیرعامل مجمع خیرین مدرس ساز استان به موضوع بازسازی و تجهیز 400 مدرسه در سطح استان اشاره کرده و گفت : در حال حاضر با کمبود 910 کلاس در فضای آموزشی استان مواجه هستیم که این رقم با توجه به ازدیاد ورودی مدارس در سالهای آتی با افزایش مواجه خواهد شد که با برنامه ریزی مدون می توانیم نسبت به تأمین این فضاهای آموزش با مشارکت عمومی اقدام نماییم.
وی همچنین از برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز در اردیبهشت ماه خبرداده و خواستار همکاری صداوسیمای استان و پوشش کامل این جشنواره شد .

انتهای پیام/ن

اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز با حضور در صداوسیمای مرکز زنجان با مدیرکل مرکز دیدار کردند

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.