معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت : در برنامه ششم توسعه باید به ازای هر پنج هزار جوان یک سمن داشته باشیم که در خراسان رضوی در سال ۹۶ رشد خوبی در این زمینه داشتیم و در سال ۹۷ بیش از ۳۰۰ مجوز سمن دیگر در دست پیگیری است.

بیش از ۳۰۰ مجوز سمن در سال جدید دردست پیگیری استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ ‎ سید جواد حسینی معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان رضوی در پانزدهمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، گفت : دو برنامه سبب توسعه امور جوانان در سطح استان می‎شود، اولین برنامه مشارکت جوانان در امور توسعه و رفع مشکلات و دومین برنامه تشکل‌های غیر دولتی جوانان است.

‎وی افزود : ۱۰ برنامه راهبردی در زمینه تشکل‌های دولتی داریم که بعد از برنامه ریزی اقدام و عملیاتی می‌شوند یکی از این راهبرد‌ها واگذاری است که ۵۵ درصد رشد در واگذاری و ۶۱ درصد رشد ریالی و اعتباری در سال گذشته داشتیم، از دیگر راهبرد‌ها می‌توان به گسترش موضوعی اشاره کرد ابتدا در ۵ موضوع فعال بودیم ، اما اکنون در ۲۸ قلمرو مورد نیاز جامعه و مردم فعالیت داریم.

‎حسینی ادامه داد : امسال موظف کردیم در هر روستا یک تشکل داشته باشیم و از دیگر برنامه‌های امسال توسعه خانه جوان در تمام شهر‌های استان است در حال حاضر در ۲۸ شهرستان پارلمان جوانان داریم همچنین ایجاد پارلمان زنان در استان یکی از کار‌های بوده که تنها در خراسان رضوی انجام شده است امیدواریم این پارلمان در سطح کشور نیز گسترش یابد، فرماندار‌ها ملزم به همکاری با اداره ورزش و جوانان جهت تشکیل پارلمان جوانان هستند.

‎ معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان رضوی ایجاد کمپ جوانان را یکی از اهداف مهم در سال پیش رو دانست و گفت : شیوه نامه‌ای قراراست انتخاب شود که ۱۸ جوان برتر از هرشهرستان انتخاب شود و بعد در سطح استان این گزینش انجام شود و با موافقت این طرح در سطح کشور ۱۸ جوان برتر معرفی شوند.

وی افزود: در بحث ازدواج طرح نهضت ازدواج آسان، و موفق برای جوانان داریم تا به سمت ازدواج ترغیب شوند باید جوانی که ازدواج می‌کند از تسهیلات بیشتری برخوردار شود در قالب این طرح اهدای وام، ساخت مراکز مشاوره در پنج مرحله را داریم همچنین ما باید به ازای هر ۱۰ هزار جوان یک مر کز مشاوره داشته باشیم.

‎حسینی ادامه داد : بزودی استاندار یک مشاور نخبه و جوان را معرفی می‌کند اگر بتوانیم برای همه دستگاه‌ها این موضوع را فراگیر کنیم هزار و ۴۰۰ نخبه تحت پوشش بنیاد نخبه گان داریم که می‌توان ازآن‌‎ها استفاده کرد و به دنبال طرحی هستیم تا این اقدام هرچه سریعتر اجرایی شود و مشاوران جوان در کنار مدیران دستگاه‌های اجرایی حضور یابند.

‎‎ معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در هفته جوان بایدهر دستگاهی یک نشست با مخاطبین جوان دستگاه خود داشته باشد گفت : در راستای هویت بخشی و ارتقای فعالیت فرهنگی و شناخت عناصر فرهنگی از اردیبهشت ماه هفته فرهنگی شهرستان‌ها را در پدیده شاندیز برگزار می‌کنیم هر هفته ۶۰ غرفه رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

‎در ادامه جلسه کوروش صبوریان مدیرکل کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: یکی از اولویت‌های اصلی ما توانمندسازی و حمایت از سمن‌های خلاق و دارای برنامه‌های کاربردی و علمی است.

‎وی افزود: ۳۰ سمن به صورت فعال و مستمر در حال برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های خود هستند و اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و هیئت‌های ورزشی در بخش‌های مختلف از توان جوانان در این سمن‌ها استفاده می‌کند همچنین در سال ۹۶، ۳۰۸ سمن با تکمیل مدارک خود در فرآیند صدور مجوز و آغاز فعالیت خود قرار دارند.

‎صبوریان با تاکید بر اینکه روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها ماموریت‌های ویژه‌ای در حوزه جوانان دارند، گفت: ستاد‌های ساماندهی امور جوانان در شهرستان‌ها برگزار شده است که در این راستا ۱۰۴ ستاد ساماندهی و ۶ پارلمان مشورتی جوانان در شهرستان‌های استان تشکیل شده است.

‎ مدیرکل کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: در سال ۹۶ بخش جوانان در خراسان رضوی رشد ویژه‌ای داشت و ۳۹۰ برنامه در حوزه‌های مختلف توسط جوانان برگزار شد و در همین راستا ۸۰۰ میلیون تومان با هدف حمایت از ۳۴ پروژه جوانان هزینه شد.

‎ وی افزود: سال ۹۵ تنها ۲۴ پروژه در حوزه‌های مختلف به سمن‌ها واگذار شده بود و این در حالی است که در سال ۹۶ این تعداد به ۴۵ پروژه رسید.

‎ انتهای پیام // م .ا
 
 



حضور مشاوران جوان در کنار مدیران دستگاه‌های اجرایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.