پاول دوروف، مدیر و بنیانگذار پیام‌رسان تلگرام گفت، برای ادامه فعالیتش در برابر محدودیت‌های کشور‌ها حاضر است میلیون‌ها دلار هزینه کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پاول دوروف، مدیر و بنیانگذار تلگرام گفت برای ادامه و گسترش فعالیت این پیام‌رسان در برابر محدودیت‌های کشور‌ها حاضر است میلیون‌ها دلار هزینه کند!

در پی فیلترینگ پیام‌رسان تلگرام در روسیه و زمزمه آن در برخی دیگر از کشورها، رسانه‌ها در انگلیس به نقل از دوروف اعلام کردند وی گفته حاضر است برای مقابله با فیلترینگ میلیون‌ها دلار هزینه کند.

دوروف، بنیانگذار روس‌تبار تلگرام که هم اکنون ساکن آمریکاست با چالش فیلتر شدن شبکه پیام رسانش در روسیه مواجه شده است. روسیه از روز دوشنبه پس از پایان مهلت داده شده به تلگرام برای همکاری در زمینه مقابله با تروریسم، این پیام رسان را در روسیه فیلتر کرد.

فیلترینگ تلگرام در روسیه پس از آن صورت گرفت که این پیام‌رسان دو بار از حکم دادگاه عالی این کشور برای مبارزه با تروریسم سرپیچی کرد.

نهادهای امنیتی روسیه و کشورهای دیگر می‌گویند گروه‌های تروریستی از جمله داعش از تلگرام برای برنامه‌ریزی عملیات‌ها استفاده می‌کنند و دلیل آن، بستر امنی است که این پیام‌رسان برای فعالیت و ارتباط آنها با یکدیگر فراهم کرده است.

شماری از مقامات دولت‌های غربی از جمله ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس نیز پیش از این بر ضرورت پایبندی تلگرام به قوانین تاکید کرده‌اند.

نخست‌وزیر انگلیس در سخنرانی خود در اجلاس داووس، تلگرام را مامنی برای فعالیت‌های مخرب اجتماعی و امنیتی توصیف و بر ضرورت کنترل و نظارت بر آن برای جلوگیری از اقدامات مخرب و تروریستی تاکید کرد.

فرانسه نیز اخیرا اعلام کرده است به دلیل خطرات امنیتی تلگرام، به دنبال یک جایگزین داخلی برای این پیام‌رسان است.

انتهای پیام/

بنیانگذار تلگرام مدعی شد برای رفع فیلتر حاضر است میلیون‌ها دلار هزینه کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۹ فروردين ۱۳۹۷
اداي آدمهاي آزادي خواه درمياري؟ اين فيگورها را براي ما و روسيه در مياري، اگر جرأت داري بر عليه آمريكائيها از اين اداها در بيار تا ببينيم وقتي به كنگره ميكشونن براي توضيح، چطور جلوشون زانو ميزني
آخرین اخبار