امامی رضوی گفت:آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی به سبب اجرای برنامه های تحول و نوآوری هدفمند می شوند

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سید حسن امامی رضوی، قائم مقام رئیس ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت و دبیر شورای عالی برنامه ریزی با اشاره به الگوی سطح بندی اجرای بسته های تحول و نوآوری در آموزش پزشکی از هدفمند شدن آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی به سبب اجرای برنامه های تحول و نوآوری در آموزش پزشکی خبر داد و اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های بسیار زیاد دانشگاه های علوم پزشکی برای گسترش همه جانبه در بخش آموزش بحث کیفی سازی دانشگاه ها در دستور کار قرار گرفت که سعی شد در طراحی بسته های تحول و نوآوری آموزش پزشکی به این موضوع توجه ویژه شود.

وی تنوع هدفمندی در بسته های طرح تحول را یکی از قابلیت های مهم این بسته ها برشمرد و خاطرنشان کرد: برخی بسته ها به توسعه کیفی برای دانشگاه های بزرگ علوم پزشکی در سطح بین المللی توجه دارند که از آن جمله می توان به بسته مرجعیت علمی و بسته دانشگاه های نسل سوم اشاره کرد.

قائم مقام رئیس ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت تصریح کرد: برخی بسته ها مانند بسته مجازی سازی یا  بین المللی سازی رویکرد جدیدی به دانشگاه ها ارائه می دهد و برخی دیگر مانند بسته آموزش پاسخگو و ماموریت گرایی به توسعه زیر ساخت های آموزش عالی سلامت کشور می پردازند.

وی ادامه داد: بسته هایی هم از جنس پایش و ارزیابی هستند مانند بسته اعتباربخشی و تقریباً تمامی بسته های تحول به صورت همه جانبه دیده شده اند که دانشگاه های علوم پزشکی براساس ظرفیت هایی که دارند در قالب کلان مناطق آمایشی می توانند ماموریت های قبلی و جدید خود را در قالب آن انجام دهند.

 امامی رضوی ابراز امیدواری کرد که با همکاری بیشتر بدنه اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و نگاه همه جانبه و مشارکت بیشتر بدنه وزارت بهداشت شاهد توسعه هرچه بیشتر بسته های طرح تحول و ارتقاء کیفیت آموزش پزشکی کشور باشیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار