بیش از ۱۲ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان فارس خریداری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ لطیف رستاد مدیرعامل شرکت غله و بازرگانی منطقه ۳ کشور با بیان اینکه از آغاز خرید تضمینی گندم تا کنون ۱۲ هزار و ۲۴۶ تن از این محصول از کشاورزان استان فارس خریداری شده است، گفت: در مرکز خرید «نصر لامرد» تا کنون ۸ هزار تن و در مرکز خرید «خواجه مراد» تا کنون ۴ هزار و ۲۴۶ تن گندم از کشاورزان تحویل گرفته شده است.

وی با بیان اینکه از آغاز خرید تضمینی دانه روغنی کلزا تا کنون ۲ هزار و ۵۱۷ تن کلزا از کشاورزان جنوب فارس خریداری شده است، افزود: در مرکز خرید «نصر لامرد» ۹۵۰ تن و در مرکز خرید «خواجه مراد» یک هزار و ۵۶۷ تن کلزا از کشاورزان تحویل گرفته شده است.

رستاد ادامه داد: تا زمان اعلام قیمت خرید تضمینی هرکیلو گندم و دانه روغنی از سوی دولت، این محصولات علی الحساب به قیمت مصوب سال گذشته از کشاورزان خریداری می‌شود و بعد از اعلام قیمت‌های جدید مابه‌التفاوت آن به کشاورزان پرداخت می‌شود.

وزارت جهاد کشاورزی قیمت پیشنهادی خرید تضمینی گندم معمولی برای سال زراعی ۹۷_۹۶ را با ۱۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته ۱۴۳۰ تومان و قیمت خرید تضمینی گندم دوروم را با ۱۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته ۱۴۶۳ تومان اعلام کرده است.

قیمت پیشنهادی خرید تضمینی دانه روغنی کلزا نیز با ۹ درصد افزایش نسبت به سال قبل ۳ هزار و ۳۳ تومان اعلام کرده است.
انتهای پیام/ر

خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.