امام جمعه یزد گفت:در دین اسلام تا این اندازه به بحث رعایت کیفیت کالا‌ها و دوری از کم‌فروشی و گران‌فروشی تاکید شده، اما در استاندارد‌های امروز نسبت به بحث دینی آن توجه کامل نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده، ولی فقیه در استان وامام جمعه یزدبا اشاره به که در دین اسلام تا این اندازه به بحث رعایت کیفیت کالا‌ها و دوری از کم‌فروشی و گران‌فروشی تاکید شده، اما در استاندارد‌های امروز نسبت به بحث دینی آن توجه کامل نشده است.

امام جمعه یزد گفت:با توجه به اینکه یک کار غیر استاندارد ممکن است ضرر‌ها و خسارت‌های زیادی به جامعه وارد کند و به همین دلیل رعایت کیفیت و استاندارد کالا‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و حتما باید از سوی افراد مختلف رعایت شود.

آیت‌الله ناصری با اشاره به اینکه در فقه اسلامی به رعایت کیفیت و استاندارد کالا‌ها توجه ویژه‌ای صورت گرفته اظهار داشت: در دین اسلام نسبت به محصولاتی که انسان در ساخت و فروش آن چیزی که عرضه می‌شود مسئولیتی داده که انسان باید حتما کالا را بر اساس آن چیزی که در آن وجود دارد عرضه کند.

 نماینده، ولی فقیه در استان با بیان اینکه تفاوت ظاهر و باطن کالا‌های تولیدی نفاق است گفت: وجهه دینی استاندارد در جامعه تبیین شود.

آیت‌الله ناصری خاطرنشان کرد: در غیر این صورت موضوع غش در معامله است و غش معامله هم شامل مجازات‌های الهی و مجازات‌های قانونی است که نشان دهنده اهمیت رعایت کیفیت کالا‌ها است.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: خداوند متعال نسبت به انسان امر کرده که نسبت به دیگر افراد حالت نفاق گونه نداشته باشد و همانگونه که باید در رفتار و اعمالمان باید یکرنگ و یکرو باشیم، نسبت به تولیداتمان هم باید یکرنگ و خالص باشیم و هرطور که می‌توانیم بهتر و بیشتر به دیگر بندگان خدا خدمت کنیم.

ناصری یزدی افزود: این استاندارد هم قاعدتا از چنین مواردی نشات گرفته و اسلام نسبت به این موضوع اهمیت بسیار زیادی قائل شده و به ویژه در بحث غذا تاکید زیادی صورت گرفته است.

امام جمعه یزد ادامه داد: در بحث غذای حلال که امروز در دستور کار استاندارد قرار گرفته و به آن اشاره شد، اسلام دستورات بسیار ویژه‌ای دارد و نسبت به این موضوع در دینمان حساسیت بسیار بالایی وجود دارد.

وی تصریح کرد: گاهی از مواقع در دین اسلام معاملات و فعالیت‌هایی به دلیل عدم رعایت استاندارد و همچنین عدم توجه به حلال بودن آن به صورت کامل باطل اعلام می‌شود و اصل معامله یا فعالیت با مشکل اعلام می‌شود چرا که در آن کم‌فروشی، گران‌فروشی و یا عدم رعایت کیفیت وجود داشته است.

ناصری یزدی افزود: با توجه به حساسیت دینی که مردم دارند، اگر کاری کنیم که مردم نسبت به وجوه شرعی استاندارد هم آگاهی لازم را داشته و معتقد باشند که در هیچ کاری نباید نفاق داشته باشند و عدم رعایت شفافیت در تولید و فروش محصولات هم به نوعی نفاق است، قطعا دست به این کار نمی‌زنند.

امام جمعه یزد نفاق تولید را این دانست که ظاهر کالا به یک صورت باشد و باطن آن به گونه‌ای دیگر گفت: این موضوع مورد غضب خداوند است و قطعا مجازات سنگینی برای آن وجود دارد.

انتهای پیام/ی

 تبیین وجهه دینی استاندارد در جامعه

برچسب ها: استاندارد ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار