استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه باید فکری برای زلزله بیکاری و‌ بی‌بندباری کنیم، گفت: عقب‌ماندگی از زمان سبب می‌شود که گفتمان انقلابی و مذهبی مورد توجه قرار نگیرد.

باید فکری برای زلزله بیکاری کنیمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان عصر امروز در سیزدهمین تجمع اصحاب حق در استان گلستان با موضوع ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی و رسالت جبهه فرهنگی که به همت ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه باید چابکی خود را حفظ کنیم، اظهار داشت: زمانه به گونه‌ای نیست که خود را در یک بخش محدود کنیم. هیئت‌ها و مساجد را باید به مکان‌های کار‌آفرین تبدیل کنیم.

این پژوهشگر علوم اسلامی افزود: باید طرح‌های جدیدی را به‌کارگیری کنیم و از زمانه عقب نمانیم و اگر نیرو‌های انقلابی در زلزله اخیر خوب عمل نمی‌کردند این زلزله را به آواری برای بچه‌های انقلابی تبدیل می‌کردند.

وی یادآور شد: باید فکری برای زلزله بیکاری و بی‌بندباری کنیم و شاید حدود ۴۰ میلیون موبایل با امکان ارتباطی با شبکه‌های بین‌المللی در اختیار مردم باشد، اما چه میزان توانستیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

پناهیان یادآور شد: عالمان دینی عضویت در کانال‌ها و گروه‌های اجتماعی دینی و مذهبی را ترویج نکردند و آیا عالمان دینی می‌توانند این موضوع را ترویج کنند.

این استاد دانشگاه گفت: یکی از مصادیق نشست و برخواست‌ها برای یادگیری و انتقال مفاهیم دینی عضویت در شبکه‌ها است و ما نمی‌توانیم بدون عضویت در این شبکه‌ها گفتمان خود را انتقال دهیم.

پناهیان تاکید کرد: در سال‌های اخیر و در ماه‌های رمضان و محرم از تشکل‌های مومنین سخن می‌گوییم و نخستین ویژگی زمان ما سرعت است و برای به‌کارگیری آن باید از چه ابزاری استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اصل را به نوآوری و سرعت‌بخشیدن به کار باید بگذاریم، گفت: مقام معظم رهبری امسال را سال "‌حمایت از کالای ایرانی" نامگذاری کردند و امید داریم در سال آینده افرادی که به توسعه این اصل کمک کردند مورد تقدیر و قدردانی قرار گیرند.

این استاد حوزه و دانشگاه، با بیان اینکه برخی از نیرو‌های مذهبی هنوز برای انجام کار دنبال بودجه هستند، ادامه داد: باید دنبال کار‌های نوین و اقتصادی بود تا در قالب آن فرهنگ اسلامی را تبیین و ترویج کنیم.

‌پناهیان با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی باید خلاقانه وارد فضا‌ها و عرصه‌های جدید شوند، گفت: اگر سرعت خود را نسبت به تحولات بالا نبریم از عرصه زمانه عقب می‌مانیم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه عقب‌ماندگی از زمان سبب می‌شود که گفتمان انقلابی و مذهبی مورد توجه قرار نگیرد، گفت: کار در موسسات فرهنگی باید برای جوانان به یک ارزش تبدل شود و در کنار مساجد باید مهارت‌های شغلی جوانان افزایش یابد.

انتهای پیام/ز

پناهیان در گرگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.