امام‌جمعه قم گفت: چطور می‌شود کشور عربستان که قبله مسلمانان است بایهودی ها وآمریکایی‌ها هم‌پیمان شود ؟ برای عربستان ننگ است که جان مسلمانان یمن را می‌گیرد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار فرماندهان و پرسنل گروه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) و آمادگاه منظریه شهید فراشاهی ارتش قم که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به دادستانی از قرآن کریم اظهار داشت: قومی از بنی‌اسرائیل از سوی افرادی دچار مزاحمت شده بود، از این‌رو خدمت حضرت اسماعیل رسیدند و از وی خواستند تا آنان را پیرامون این مسئله راهنمایی کند، اما یهودیان نگرانی از دین خود نداشتند به‌نوعی غیرت قومی و قبیله‌ای داشتند، خداوند در قرآن کریم نیز پیرامون این موضوع می‌فرماید، هنگامی‌که دستور جهاد صادر شد این قوم به این دستور پشت کردند.

وی افزود: قوم بنی‌اسرائیل فرماندهی طالوت را نپذیرفتند چراکه دارای ذهن سالمی نبودند بنابراین ارتشی باید علاوه بر روحیه قوی جسم سالمی داشته باشد.

امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: ابتدای انقلاب یکی از تأسف‌های شاه و رژیم پهلوی پیوستن ارتش به ملت بود به دلیل اینکه سران ارتش افرادی بودند که ذهن آنان توسط برخی افراد رژیم شاهنشاهی شست‌وشو داده‌شده بود از این‌رو می‌خواستند ارتش را به دست بگیرند، اما امام خمینی (ره) و مردم با پیام‌هایی که به این افراد و دیگر ارتش دادند آنان را به آغوش مردم بازگرداندند.

آیت‌الله به امنیت کنونی جامعه اشاره و تصریح کرد: امنیتی که امروز در جامعه و مرزهای کشور برقرار است را مدیون ارتش، سپاه پاسداران، نیروی مسلح هستیم.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) هم‌پیمان شدن عربستان سعودی با آمریکا و دیگر کشورها را مدنظر قرار داد وخاطر نشان کرد: چطور می‌شود کشور عربستان سعودی که قبله مسلمانان است با یهودی‌های صهیونیست و آمریکایی‌ها هم‌پیمان شود که گلوله‌ای به سمت اسرائیل تیراندازی نکند؟ این ننگ است عربستان با وجود مسلمان‌بودن جان مسلمانان یمن را می‌گیرد.

وی افزود: رئیس‌جمهور آمریکا با وجود هم‌پیمان شدن عربستان با آنان، این کشور را گاو خطاب می‌کند و این موضوع برای کشور عربستان ننگ است، اما جمهوری اسلامی ایران سربازان آمریکایی را در خلیج‌فارس به اسارت می‌گیرند و ما نیز اشک آنان را مشاهده می‌کنیم و افتخاری برای ما محسوب می‌شود.

‌انتهای پیام/ الف

هم‌پیمان شدن عربستان با رژیم صهیونیستی ننگ است

برچسب ها: فرهنگی ، سخن بزرگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار