نخستین جشنواره ملی نقد داستان کوتاه در شیراز برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین جشنواره نقد داستان کوتاهبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مجید خادم دبیر نخستین جشنواره ملی نقد داستان کوتاه با بیان اینکه هدف اصلی جشنواره، شناسایی و معرفی منتقدین خلاق است، گفت: این جشنواره در سطح ملی برگزار می‌شود و مهلت ارسال آثار تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شده است.

خادم با بیان اینکه شرکت‌کنندگان باید نقد از یک داستان کوتاه را به دبیرخانه ارسال کنند، افزود: انتخاب داستان آزاد است، داستان کوتاه نقد شده، باید اثر نویسندگان فارسی زبان باشد و نقد داستان‌های منتشر نشده در صورتی که متن کامل داستان پیوست شود، بلامانع است.

دبیر نخستین جشنواره ملی نقد داستان کوتاه ادامه داد: شرکت در جشنواره محدودیت سنی ندارد.

وی بیان کرد: هر منتقد می‌تواند با ۲ اثر در جشنواره شرکت کند و جشنواره در دو بخش آزاد و ویژه برگزار می شود که در بخش ویژه، منتقد باید یکی از داستان های برگزیده سه دوره قبل جشنواره داستان کوتاه خلاقانه سال (حیرت) را نقد کند و در بخش آزاد هم انتخاب داستان به عهده منتقد است.

دبیر نخستین جشنواره ملی نقد داستان کوتاه بیان کرد: مرحله نخست داوری و معرفی آثار راه یافته به مرحله نیمه نهایی نیمه دوم تیر ماه و معرفی ۱۰ نقد برتر نیمه دوم شهریور ماه اعلام می‌شود و به ۵ نقد برتر در بخش آزاد و ۵ نقد برتر در بخش ویژه جوایزی اهدا می‌شود.

خادم تصریح کرد: ۱۰ نقد برتر در دو نسخه کاغذی و الکترونیکی کتاب رسمی سالانه جشنواره حیرت و همچنین تمامی آثار برگزیده مرحله نیمه نهایی در مجله سراسری تخصصی داستان شیراز و در سایت جشنواره منتشر می‌شود.

دبیر نخستین جشنواره ملی نقد داستان کوتاه اظهار داشت: شرکت‌کنندگان می‌توانند اطلاعات دقیق‌تر از چگونگی برگزاری جشنواره و داوری آثار را در سایت www.heyratfestival.ir و کانال تلگرامی www.t.me/dastankhallagh به دست آورند.
انتهای پیام/ر

برگزاری جشنواره ملی نقد داستان کوتاه در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.