مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفـت:امسال در بیش از ۵۰۰ روستای آذربایجان غربی طرح هادی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛محمود بدلی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی امروز در جمع خبرنگاران اجرای طرح هادی را در روستاها از مهمترین وظایف بنیاد مسکن عنوان کرد و گفت: استان آذربایجان غربی دارای 2هزارو 168 روستای بالای 20 خانوار می باشد که از این تعداد برای 2 هزارو 88 روستا مطالعات طرح هادی انجام شده و برای اجرا در اختیار فرمانداران، بخشداران و دهیاران قرار گرفته است.
وی افزود: امسال در 573 روستا طرح هادی اجرا می شود که برای اجرای این طرح ها 24 میلیارد تومان اعتبار مصوب شده بود که 12 میلیارد تومان تخصیص یافته است و تا پایان سالجاری نیز فاز اول طرح های مذکور به پایان می رسد.
بدلی باز سازی، بهسازی و مقاوم سازی مساکن روستایی را یکی دیگر از فعالیتهای بنیاد مسکن عنوان کرد و اظهار داشت: از 258 واحد مسکن روستایی موجود در سطح استان، بیش از 31 درصد شامل 75 هزارو 905 واحد با استفاده از تسهیلات مسکن روستایی و با رعایت اصول فنی مقاوم سازی شدند.
وی در رابطه با ساخت مسکن برای محرومین و خانواده های تحت پوشش نهادهای حمایتی از طریق حساب 100 امام نیز بیان کرد: با استفاده از حساب 100 امام برای 4 هزار و 400 واحد تسهیلات ارائه شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در ادامه با اظهار اینکه در حال حاضر بیش از70 درصد واحدهای مسکونی روستایی در سطح استان دارای سند مالکیت هستند، بیان کرد: تا به امروز برای 169 هزار و 627 واحد مسکونی در روستاها و نیز 34 هزار و 21 واحد مسکونی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت سند مالکیت صادر شده است.
بدلی همچنین از واگذاری 11 هزار و 105 قطعه زمین به افراد واجد شرایط برای احداث مسکن خبر داد.
وی در ادامه با اشاره به بازسازی واحد های مسکونی تخریب شده در حادثه سیل سال گذشته نیز گفت: از یک هزار و 203 واحد حادثه دیده در سیل فروردین ماه سال گذشته که نیاز به تعمیرات داشتند اقدامات انجام و به پایان رسیده است و از واحدهای مسکونی که نیاز به احداث بود عملیات 143 واحد به پایان رسیده و اقدامات احداث مابقی واحد ها نیز با تامین اعتبارات و همکاری اهالی در حال انجام می باشد.
بدلی افزود:بنیاد مسکن آذربایجان غربی به عنوان استان معین تا کنون عملیات بازسازی و بهسازی 19 هزار و 258 واحد مسکونی در مناطق زلزله زده و آسیب دیده از حوادث طبیعی در نقاط مختلف کشور را انجام داده است.

انتهای پیام/م

اجرای طرح هادی روستایی در آذربایجان غربی

برچسب ها: مسکن ، قیمت مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.