مدیرجهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب از پیش بینی تولید ۳۰۰ هزار تن محصولات بهاره دراین شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛محرمعلی دیانتی مدیرجهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب از پیش بینی تولید ۳۰۰ هزار تن محصولات بهاره دراین شهرستان خبرداد.

وی افزود: محصولاتی از قبیل چغندرقند، گوجه فرنگی، پیاز، خیار، ذرت، خربزه، هندوانه و سیب زمینی عمده ترین محصولات بهاره ای هستند که در شهرستان میاندوآب به صورت آبی کشت می شوند و پیش بینی می شود در سال زراعی97-96 ، 6855 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت محصولات بهاره اختصاص یابد.
دیانتی در خصوص تامین نهاده ها و ادوات کشاورزی مورد نیاز کشت های بهاره اظهار کرد : به طورمیانگین میزان 22 تن بذر اصلاح شده، 50 تن غده سیب زمینی و 3425 تن انواع کودهای زیستی و آلی جهت زراعت های بهاره در شهرستان مورد نیاز است.
وی با بیان اینکه عمدتا کشت های بهاره در این شهرستان به شکل کاملاً مکانیزه انجام می گیرد، افزود: ادوات نوین کشاورزی، خاکورزهای حفاظتی، لولر، کارنده ها و ردیف کارهای پنوماتیک، از جمله ادوات کشاورزی است که در کشت های بهاره مورد استفاده قرار می گیرد.
این مسئول با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی اضافه کرد: در سال زراعی 96-95 ، 2866 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفتند که 340 هکتار از این اراضی تحت پوشش مربوط به کشت های بهاره و 2526 هکتار مختص کشت های پاییزه است.
وی یاد اورشد : در سال زراعی 97-96 نیز تاکنون 1282 هکتار از محصولات زراعی پاییزه و بهاره شهرستان تحت پوشش خدمات صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.
دیانتی  توسعه سیتم های آبیاری نوین به ویژه بکارگیری نوار تی تیپ، تغییر ترکیب کشت، تغییر آرایش کشت، استفاده از ارقام مقاوم به خشکی و تنش رطوبتی، استفاده از خاک ورزهای حفاظتی را از برنامه های جهاد کشاورزی میاندوآب به منظور مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی شهرستان عنوان کرد.
وی با اشاره به کسب مقام نخست در توزیع کودهای زیستی و آلی (بیولوژیک) توسط مديريت جهاد كشاورزی میاندوآب در سطح استان یادآورشد: در راستای نیل به اهداف وزارت جهاد کشاورزی در خصوص کاهش مصرف سموم، افزایش سطح مبارزه بیولوژیک و تولید محصول سالم و ارگانیک، امسال در سطح 450 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان، با اختصاص اعتبار 21500 هزار ریال، تعداد 450 هزار زنبور براکون و 1800 گرم تخم پارازیت شده زنبور تریکوگراما تولید و در مزارع گوجه فرنگی و ذرت رهاسازی خواهد شد.

انتهای پیام/م

پیش بینی اختصاص افزون بر 6 هزار هکتار از اراضی زراعی میاندوآب به کشت بهاره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.