باتوجه به واکنش‌ نظامی آمریکا در سوریه و افزایش تحرکات صهیونیست‌ها در جولان، این موضوع می‌تواند حربه جدید آمریکا برای شروع جنگی جدید در منطقه باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه  تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته گذشته بود که رسانه‌های خبری اعلام کردند پدافند هوایی ارتش سوریه تعداد ۳ فروند موشک را منهدم کرده است، حملاتی که به استان حمص، فرودگاه (الشعیرات) و پایگاه هوایی (الضمیر) انجام شد. بلافاصله بعد از حمله بود که پنتاگون با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ حمله‌ای توسط آمریکا در سوریه صورت نگرفته است؛ حتی برخی منابع میدانی اطلاع دادند که تروریست‌ها نیز در این حمله دست نداشته اند، چرا که از بیرون خاک سوریه به این کشور حمله شده است.‌
 
شواهد به وضوح ثابت کرد که  این حمله نظامی در حمص و مورد هدف قرار دادن فرودگاه الشعیرات و الضمیر، اقدام مستقیم رژیم صهیونیستی علیه دولت قانونی سوریه بوده است. بازهم سر بزنگاه پیروزی ارتش سوریه در یکی از عملیات های خود و این بار در اردوگاه الیرموک، یکی از حامیان تکفیری ها به میدان آمد؛ همزمان با عملیات ارتش سوریه و محور مقاومت علیه گروه تروریستی داعش، پایگاه های هوایی این کشور مورد حمله موشکی قرار می‌گیرد که این تنها حمایت رژیم صهیونیستی از تروریست‌ها را نشان می‌دهد، حمایتی که که قبلا به صورت آتش‌بس و اتهام حمله شیمیایی رخ نموده بود.
 
جولان اشغالی، جولانگاه اسرائیلی‌ها برای بهانه جنگی جدید در منطقه!

این حمله دومین حمله ای بود که توسط رژیم صهیونیستی به استان حمص انجام شد. ۲۰ فروردین ماه سال جاری بود که حمله هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به پایگاه هوایی T4 انجام گرفت.گفتنی است، پایگاه‌های نظامی در استان حمص برای اولین بار نیست که مورد تجاوز‌های جنگنده‌ها قرار می‌گیرد، سال گذشته نیز آمریکایی‌ها الشعیرات را توسط نیروهای خود بمباران کرده اند.

تاریخ نشان داده که رژیم صهیونیستی همیشه نقش آخرین حمایت کننده آمریکا در منطقه را بازی کرده است. ظاهرا آمریکا هر زمانی که در منطقه به بن بست خورده، اسرائیل از هیچ تلاشی برای عبور یانکی ها از بن بست فروگذار نکرده است. آن‌ها بار‌ها حملات متعددی را به پایگاه‌های نظامی و انبار‌های تسلیحات سوریه انجام داده اند و کاملا مشخص است که از طرف آمریکا برای کمک به تروریست‌ها اجیر شده اند. البته این موضوع قابل ذکر است که ارتش سوریه نیز تا کنون در مقابل اسرائیل دست و پا بسته نبوده است و در جریان حملات هوایی فوریه گذشته ارتش صهیونیستی، یک فروند F16  آن‌ها را توسط پدافند هوایی خود منهدم کرده است، در جنگ 7 ساله نیز این سوری ها بودند که جنگ را آنطور که خواستند به پیش بردند و برگ برنده را در اختیار گرفتند.
 
جولان اشغالی، جولانگاه اسرائیلی‌ها برای بهانه جنگی جدید در منطقه!

اتفاقات و اختلاف نظر‌ها در کاخ سفید می‌تواند این موضوع را کاملا نشان دهد که عامل حمله موشکی در سوریه، رژیم صهیونیستی است. باوجود اینکه وزیر دفاع آمریکا پس از حمله نظامی آمریکا، فرانسه و انگلیس اعلام کرده است که هیچ برنامه دیگری برای حمله نظامی به سوریه نداریم، اما رئیس جمهور آمریکا و مشاور ملی او جان بولتون اذعان داشتند که این حمله بخش اول حملات به سوریه بوده است.
 
رژیم صهیونیستی در همه موارد نشان داده است که هیچ گاه پشت آمریکا و روسای جمهور این کشور را خالی نکرده و نمی کند، حتی در جنگ علیه سوریه نیز این موضوع را به طور واضح نشان داده است. قطعا آمریکا امروز، تروریست‌ها را که اهرمی برای فشار بر دولت قانونی و مردمی بشار اسد بودند از دست داده است، به همین منظور رژیم صهیونیستی تلاش‌های بسیاری را برای حمایت و احیای مجدد تروریست‌ها، با هدف‌گیری پایگاه‌های نظامی و انبار‌های تسلیحات ارتش سوریه انجام می‌دهد که گویا پیشروی‌های ارتش سوریه چیزی بر خلاف پیروزی اهداف آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد، اهدافی که با بستن مرزهای هوایی و زمینی جولان اشغالی سعی در حفظ آنها دارند.
 
جولان اشغالی، جولانگاه اسرائیلی‌ها برای بهانه جنگی جدید در منطقه!

قطعا حملات اخیر رژیم صهیونیستی بدون چراغ سبز آمریکا صورت نگرفته است و تمام این ماجراجویی‌ها با هزینه عربستان سعودی صورت می‌گیرد. البته دولت سعودی در تشویق رژیم صهیونیستی در حمله به سوریه نقش دارد تا پای ایران را به جنگ مستقیم بکشاند.

بلندی‌های جولان ۷۰ کیلومتر از دمشق فاصله دارد. منطقه جولان چه آن بخشی که در داخل خاک سوریه قرار دارد و چه آن بخش‌هایی که توسط رژیم اشغالگر قدس اشغال شده است، نقطعه ضعف رژیم صهیونیستی به شمار می آید. اسرائیل در جنگ ۶ روزه، این منطقه که متعلق به خاک سوریه است را به اشغال نیرو‌های خود در آورد و از سال ۱۹۸۲ اعلام کرد که جولان بخشی از خاک این رژیم است، گستاخی‌های رژیم صهیونیستی در بلندی‌های جولان در حالی هر روز بیشتر می‌شود که سازمان ملل پس از آتش بس بین اسرائیل و سوریه نیرو‌های خود موسوم به کلاه آبی‌ها را در این منطقه مستقر کرده است.
 
جولان اشغالی، جولانگاه اسرائیلی‌ها برای بهانه جنگی جدید در منطقه!

رژیم صهیونیستی از زمانی که بلندی‌های جولان را به اشغال خود درآورد، با نصب دستگاه‌های هشداردهنده تمامی تحرکات نظامی سوریه را کنترل می‌کند، اما چندی است که تحرکات نظامی اسرائیل در این منطقه افزایش داشته است، حتی آن‌ها چیزی حدود ۲۰۰۰ نفر از نیروهای ارتش خود را در جولان اشغالی مستقر کرده اند. باتوجه به واکنش‌های نظامی آمریکا در سوریه، می توان این مورد را حربه جدید آمریکا برای حمله نظامی در سوریه دانست و احتمال اینکه آمریکا، رژیم صهیونیستی را از بلندی‌های جولان اشغالی برای حمله نظامی به سوریه اجیر کرده باشد، زیاد است تا بتوانند سوری ها را از جنگ اصلی منحرف کرده و نتیجه جنگی که در آن در حال شکست خوردن هستند را عوض کنند.
 
مقامات اسرائیل بلندی‌های جولان را موقعیتی راهبردی برای خود می‌دانند، چرا که با وجود بلندی‌ها در این منطقه بخش‌های زیادی از فلسطین اشغالی زیر تسلط آن قرار دارد، علاوه بر اینکه این منطقه از اهمیت آبی برای اسرائیل برخوردار بوده و منابع آبی بسیاری را در خود جای داده است. آمارها  نشان می‌دهد که حدود 40 منطقه صهیونیست نشین در بلندی‌های جولان احداث شده که 20 هزار صهیونیست در آن‌ها ساکن هستند. بنیامین نتانیاهو و دار و دسته اش همچنین به دنبال جذب تعداد بیشتری از مهاجران یهودی به بلندی‌های اشغال شده جولان هستند، زیرا می‌خواهند شهرک‌های صهیونیست‌نشین دیگری را در این منطقه بسازند و شهرک‌های کنونی را نیز توسعه دهند تا بتوانند تعداد صهیونیست‌های ساکن در بلندی‌های جولان را تا سال 2020 به دو برابر تعداد کنونی برسانند که نشان از اهمیت این منطقه دارد.
 
جولان اشغالی، جولانگاه اسرائیلی‌ها برای بهانه جنگی جدید در منطقه!
 
از لحاظ نظامی، منطقه جولان برای رژیم صهیونیستی بسیار مهم است. بلندی های جولان بر دره رود اردن، منطقه الجلیل فلسطین اشغالی و مناطق منتهی به دمشق مسلط است و اشغال کامل آن توسط اسرائیل، امکان هر نوع تحرک نظامى را از سوریه گرفته و حتى دفاع از این کشور را دشوار می کند. تسلط بر منطقه جولان، این امکان را به سوریه می دهد که در دفاع از کشور آن هم در صورت وقوع حملات دوباره اسرائیل، از توان مقابله بیشترى برخوردار باشد.

هدف رژیم صهیونیستی از تشدید فعالیت در بلندی های جولان؛ دورسازی محور مقاومت، الحاق رسمی جولان به سرزمین اشغالی و کاهش مشروعیت ادعای سوریه بر بلندی‌های جولان، ضعیف نگه داشتن توان نظامی سوریه، توسعه سیاست یهودی سازی و شهرک سازی، ادامه بحران در سوریه و عدم تغییر موازنه قوا، حفظ شرایط موجود و عدم عقب نشینی از بلندی‌ها، تثبیت حضور در این مناطق و حل بحران آب است.

برخی از کار شناسان معتقدند که حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه، لبریز کردن آستانه تحمل روسیه، ایران و محور مقاومت است. شرایط سوریه پس از حمله اخیر آمریکا، فرانسه و انگلیس پیچیده‌تر شده است، رژیم صهیونیستی با همکاری عربستان سعودی در صدد برهم زدن نظم نظامی و سیاسی منطقه است تا شرایط را به نفع خود تغییر دهد.
 
جولان اشغالی، جولانگاه اسرائیلی‌ها برای بهانه جنگی جدید در منطقه!

باتوجه به درگیری‌های شدید در راهپیمایی‌های بازگشت که افکار عمومی را متوجه خود کرده، این رژیم سعی بر این دارد که با فرافکنی و منحرف کردن افکار عمومی، بحران داخلی خود را به خارج منتقل کند. از این رو حملاتی علیه پایگاه‌های نظامی سوریه تدارک دید تا بتواند این کشور را که درگیر جنگ با گروهک‌های تروریستی است وادار به عکس العمل کند؛ مقامات رژیم صهیونیستی پس از حمله به سوریه از بیم واکنش سوریه و متحدان آن چند روزی هست تحرکات نظامی خود را در جولان افزایش داده اند و به حال آماده باش جنگی کامل در آمده اند.
 
جولان اشغالی، جولانگاه اسرائیلی‌ها برای بهانه جنگی جدید در منطقه!

امروز خبر بد برای اسرائیل این است که محور مقاومت از سمت سوریه به بلندی های جولان نزدیک و نزدیک تر می‌شود. نیروهای ارتش سوریه و متحدان آن، فعالیت های خود را در جنوب سوریه افزایش داده اند که در این مسیر پیروزهای جدی بدست آورده و در حال پیشروی می باشند. وجود محور مقاومت در مناطق مرزی سوریه و همچنین حزب‌الله در مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی، عملاً تهدیدات را برای رژیم صهیونیستی چند برابر کرده است. علاوه بر این در بخش جنوب غربی سوریه، گروهی به نام «آزادسازی منطقه جولان اشغالی» توسط جنبش النجباء عراق اعلام موجودیت کرده اند.

هدف اصلی گروه «آزادسازی منطقه جولان اشغالی» مقابله و درگیری با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی است، اما هدف مهم‌تر آن است که پس از دهه‌ها سکوت بر سراسر منطقه جولان سوریه، از طریق انجام عملیات‌های مقاومت مردمی، این منطقه به منطقه‌ای ناامن برای رژیم صهیونیستی تبدیل شود؛ امنیتی که دیگر برای اسرائیل معنایی نخواهد داشت، زیرا ماجراجویی‌های احمقانه رژیم صهیونیستی کاری کرد که محور مقاومت به بیخ گوش این رژیم برسد و با این تفاسیر شاید اشغالگران حتی 25 سال آینده را نیز نبینند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
مرك بر امريكا مرك بر انكليس مرك بر اسرائيل مرك برال سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
مرگ بر اسرائیل
آخرین اخبار