تهاجم نظامی اخیر آمریکا و متحدانش به سوریه میلیون‌ها دلار هزینه برای مالیات‌دهندگان این کشور (آمریکا) در پی داشت.

بار تهاجم اخیر آمریکا به سوریه بر روی دوش مالیات‌دهندگان این کشوربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، تهاجم آمریکا به سوریه در ابتدای هفته جاری میلیون‌ها دلار هزینه برای مالیات‌دهندگان آمریکایی به دنبال داشت، هر چند هنوز میزان دقیق هزینه این تهاجم مشخص نشده است.

بامداد روز شنبه به وقت محلی نیروهای نظامی آمریکا 66 موشک کروز «تاماهاوک» را به سه هدف در سوریه شلیک کردند که هزینه‌ این موشک‌ها به تنهایی 92.4 میلیون دلار بود. گفته می‌شود این موشک‌ها دارای بُرد 800 تا 1553 مایل بوده و قابلیت استقرار بر روی 140 کشتی و زیردریایی آمریکا را دارند. قابلیت منحصر بفرد این نوع موشک‌ها این است که می‌توانند یک کلاهک هزار پوندی را حمل کنند.

براساس اعلام دیوان محاسبات آمریکا این موشک قابلیت شلیک به بُرد 500 مایلی را دارد و قیمت هر یک از آنها یک میلیون و 400 میلیون دلار است. بنابراین هزینه شلیک 19 موشک کروز 26 میلیون و 600 هزار دلار خواهد بود. همچنین آمریکا در این تهاجم از یک جفت بمب‌افکن بی-1 لنسر استفاده کرد که پیشرفت‌ترین بمب‌افکن استراتژیک دنیا محسوب می‌شود. میزان هزینه عملیاتی این نوع بمب‌افکن در حدود 70 هزار دلار در یک ساعت اعلام شده است. هنوز مشخص نیست که تعداد ساعات استفاده از آنها چقدر بوده است.   

تاکنون وزارت دفاع آمریکا و نیروی هوایی این کشور از پاسخ به درخواست سی ان بی سی درباره شفاف‌سازی جزئیات مربوط به هزینه این بمب‌افکن‌ها خودداری کرده‌اند.

همچنین آمریکا در حمله بامداد شنبه به سوریه از تانکرهای سوخت‌رسان هوایی، هواپیماهای شناسایی و جت‌های جنگنده‌ آمریکایی، که وظیفه همراهی بمب‌افکن‌ها تا رسیدن به اهداف را بر عهده دارند، بهره برد. در حالیکه میزان هزینه مربوط به بکارگیری هواپیماهای اضافی و دیگر مهمات نظامی بکار رفته در این حمله مشخص نیست، اما میزان هزینه کل موشک‌های کروز تاماهاوک و موشک جاسم ای ار اس 119 میلیون دلار برآورد شده است.

در مقایسه با حمله سال گذشته آمریکا به سوریه، تهاجم این هفته واشنگتن تقریبا در مقیاس دو برابری انجام گرفت که در آن حدود 105 موشک تقریبا به طور همزمان به تاسیسات شیمیایی سوریه شلیک شد. در حمله سال گذشته، نیروهای نظامی آمریکا در مجموع 59 موشک کروز تاماهاوک از ناوشکن «یواس‌اس پورتر» و «یواس‌اس راس» در شرق مدیترانه به سوریه شلیک کردند.

بامداد شنبه  آمریکا به همراه انگلیس و فرانسه یک تهاجم نظامی را به اهدافی در خاک سوریه انجام داد.

انتهای پیام/

تهاجم اخیر آمریکا به سوریه چقدر هزینه داشت؟

برچسب ها: آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار