مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ایلام گفت: گالری باغ‌موزه دفاع مقدس استان ایلام تا دهه فجر در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

گالری باغ‌موزه دفاع مقدس ایلام راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام; محمدرضا شرف بیانی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام بیان کرد: در بحث احداث باغ‌موزه در مرکز استان از سال‌های گذشته تلاش‌هایی انجام‌شده بود اما متأسفانه به دلایل مختلف به نتیجه قطعی نرسیده بود.

وی اظهارکرد: بررسی‌هایی در راستای احداث باغ‌موزه در استان انجام و مقرر شد با حمایت‌های استاندار محترم ایلام، مرکز اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس توسعه و تقویت شود و به‌ عنوان یک مرکز و باغ‌موزه دفاع مقدس مرکز استان با توجه به ظرفیت‌ها و مزیت‌هایی که دارد مورد استفاده قرار گیرد.

شرف بیانی افزود: مقرر شد زمینی که در نزدیکی این مرکز قرار دارد به این مجموعه الحاق شود و در راستای اجرای المان‌ها و ایجاد فضای مناسب برای باغ‌موزه اختصاص یابد و با توجه به اینکه زیرساخت‌های این مرکز نیز آماده است؛ انتظار می‌رود که با تخصیص اعتبارت لازم به‌زودی شاهد ایجاد یک باغ‌موزه مناسب در استان باشیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام عنوان کرد: تلاش می‌شود که گالری باغ‌موزه دفاع مقدس استان ایلام با همکاری و مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف استان با محوریت نقش این دستگاه در دوران 8 سال دفاع مقدس در مرکز استان افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

وی، بابیان اینکه هر سازمان و نهادی که بتواند نقش اساسی خود را به‌عنوان دفاع مقدس به‌خوبی ایفا کند موردحمایت قرار خواهد گرفت، افزود: در مرکز استان ایلام 6 پناهگاه دوران دفاع مقدس در نقاط مختلف شهر وجود دارد که مقررشده در این پناهگاه‌ها نقش اقشار مختلف مردم در دوران دفاع مقدس بازخوانی و به تصویر کشیده شود.

انتهای پیام/ د

راه اندازی گالری باغ موزه در ایلام

 

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.