رای الیوم: اسرائیلی‌ها باید بفهمند دوران «بزن در رو» دیگر گذشته است

روزنامه رای‌الیوم در سرمقاله امروز خود به انتقاد از سیاست‌های رژیم صهیونیستی در نقض حریم هوایی و زمینی سوریه پرداخت.

رای الیوم: اسرائیلی‌ها باید بفهمند دوران «بزن در رو» دیگر گذشته استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رأی الیوم نوشت: این نهایت بی‌شرمی و وقاحت است که مقامات اسرائیلی به اعمال محدویت برای هرگونه نقض حریم هوایی و زمینی سوریه، اعتراض و برای تداوم حملات خود پافشاری کنند و آنها نمی‌دانند دیگر دوران "بزن در رو" و دورانی که جنگنده‌های اسرائیل حریم هوایی سوریه را نقض و هر جایی را که می‌خواستند، بمباران می‌کردند، سر آمده است و دیگر تکرار نخواهد شد.

روزنامه اینترنتی رأی الیوم که از لندن به روز می‌شود در سر مقاله خود نوشت: روابط روسیه و اسرائیل این روزها خوب نیست و پس از بمباران موشکی پایگاه هوایی «تیفور» در نهم ماه آوریل، به پایین ترین سطح خود رسیده است به طوری که وزارت خارجه روسیه سفیر اسرائیل در مسکو را فراخواند و مراتب اعتراض شدید این کشور را به وی ابلاغ کرد. این در حالی است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست از هرگونه اقدام که به بی‌ثباتی بیشتر بیانجامد، خودداری کند.

آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل دیروز (دوشنبه) با عدول از همه عُرف‌های دیپلماتیک به پایگاه اسرائیلی والا گفت: اسرائیل به هیچ وجه محدویت‌های سوریه یا منطقه را علیه فعالیت‌هایش در سوریه یا منطقه نخواهد پذیرفت.

وی تأکید کرد: نهاد نظامی اسرائیل آزادی کامل خود را حفظ خواهد کرد یعنی به حملات خود در سوریه ادامه خواهد داد زیرا به ایران اجازه نخواهد داد، حضور نظامی خود را در سوریه تثبیت و آن را به پایگاهی برای حمله به اسرائیل تبدیل کند.

رأی الیوم در ادامه نوشت: این نهایت بی شرمی و قاحت است که مقامات اسرائیل به اعمال محدویت برای هرگونه نقض حریم هوایی و زمینی سوریه، اعتراض و برای تداوم حملات خود پافشاری کنند، حتی اگر این محدویت‌ها از سوی ابر قدرتی مانند روسیه صورت بگیرد. آنچه سران اسرائیل آن را درک نمی‌کنند این است که حریم هوایی سوریه دیگر یک میدان مشترک و گسترده برای جنگنده‌ها و موشک‌های آنان نیست.

رأی الیوم نوشت: مشارکت اسرائیل در تجاوز سه جانبه آمریکا، فرانسه و انگلیس علیه سوریه در بامداد شنبه چه از طریق ارائه اطلاعات و چه از طریق مقدمه چینی برای آن با بمباران کردن پایگاه «تیفور» که به شهادت 14 نظامی سوری و ایرانی انجامید، بدون پاسخ و مجازات نخواهد ماند. چه بسا روسیه را بر آن دارد که به منظور تقویت سامانه‌های دفاعی سوریه، موشک‌های پیشرفته از نوع اس 300 در اختیار این کشور قرار دهد.

رأی الیوم در ادامه این سرمقاله نوشت: لیبرمن و ژنرال‌های او نمی‌دانند، شاید دیگر دورانی که جنگنده‌های اسرائیل حریم هوایی سوریه را نقض و هر جایی را که می‌خواستند، بمباران می‌کردند، سر آمده باشد و دیگر تکرار نمی‌شود؛ زیرا از آغاز امسال، نیروی هوایی سوریه، توانمندی‌های دفاعی بسیار پیشرفته‌ای را برای مقابله با هر گونه حمله هوایی یا موشکی اسرائیل از خود نشان داد‌ه‌ است. این توانمندی‌ها در سه رویداد بروز یافت که مهم ترین آن سرنگونی جنگنده اف 16 و رهگیری 71 موشک «توماهوک» از مجموع 103 فروند موشکی بود که در تجاوز سه جانبه به سوریه از پایگاه‌های آمریکا در منطقه خلیج فارس شلیک شد.

رأی الیوم در پایان تاکید کرد: در این تجاوز سه جانبه علیه سوریه، اسرائیل یکی از مهم‌ترین بازنده‌های میدان بود زیرا دیگر بدون اینکه رهگیری شود، نمی‌تواند در حریم هوایی سوریه حرکت کند چراکه چه بسا موشک‌های اس 300 پیشرفته روسی در انتظار هواپیماها و موشک‌های آن باشند، البته این در صورتی است که امور به حدی نرسد که به واکنش‌های موشکی انتقام جویانه بیانجامد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۲۹ فروردين ۱۳۹۷
بخداوندی خدا با اینکه خودم جانبازه شیمیایی هستم اما همین جان نا قابلم رو هر لحظه برای جنگ با دشمنی همچون اسراییل و آل سعود آماده ام تا هر کاری که درتوانم باشد برای دفاع از وطنم انجام دهم.زنده باد پاسدارن این حریم ولایت.در پناه حق باشید انتقام مظلومین را بگیرید از این خون آشامهای کثیف آل سعود و صهیونیسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۲۹ فروردين ۱۳۹۷
بخداوندی خدا با اینکه خودم جانبازه شیمیایی هستم اما همین جان نا قابلم رو هر لحظه برای جنگ با دشمنی همچون اسراییل و آل سعود آماده ام تا هر کاری که درتوانم باشد برای دفاع از وطنم انجام دهم.زنده باد پاسدارن این حریم ولایت.در پناه حق باشید انتقام مظلومین را بگیرید از این خون آشامهای کثیف آل سعود و صهیونیسم
آخرین اخبار