سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ٧٥ نمایش در سال ٩٦ با ٣٠٠ شب اجرا، سال خوبی را برای تئاتراستان رقم زد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ به نقل از پایگاه اطلاع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ابوالحسن حیدری سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: ٧٥ نمایش در سال ٩٦ با ٣٠٠ شب اجرا، سال خوبی را برای تئاتر استان رقم زد.
وی گفت : نمایش‌های تولیدی و اجرا شده سال ٩٦ نسبت به سال ٩٥، ٦٠ درصد رشد داشته است.
حیدری با بیان اینکه تئاتر‌های تولیدی و اجرا شده با ژانر‌های اجتماعی، فرهنگی، کودک و نوجوان، ایثار و شهادت، دفاع مقدس، اقوام و ... می‌باشد ، اظهار کرد: ١٣٥ هزار نفر از نمایش‌های اجرا شده در شهرستان‌های استان دیدن کردند که این رقم نسبت به سال ٩٥، ٧٣ درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به تعداد گروه‌های تئاتر ثبت شده در استان گفت: تاکنون برای ١٠ گروه تئاتر ثبت شده در استان وجود دارد و ٣٥ گروه هم در حال فعالیت هستند.
حیدری در ادامه به جشنواره‌های برگزار شده در این حوزه اشاره و اظهار کرد: در سال ۹۶ سه جشنواره تئاتر در گستره استانی و سراسری در خراسان شمالی برگزار شد.
حیدری افزود: با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌هایی که شهرستان‌های مختلف استان در این حوزه وجود دارد امیدواریم در سال ١٣٩٧ شاهد برگزاری جشنواره تئاتر در شهرستان‌ها و رقابت آثار تولید شده در این زمینه باشیم.
وی با اشاره به اهمیت و جایگاه هنر تئاتر در دنیای کنونی، گفت: در جوامع توسعه یافته، تئاتر از ارکان اصلی و تحول آفرین نهاد اجتماع محسوب می‌شود.
حیدری تاکید کرد:‌تئاتر رسانه‌ای تاثیرگذار برای انتقال پیام‌ها و ارزش‌ها است و از این رو می‌بایست جایگاه این هنر تاثیرگذار تقویت شود.
گفتنی است: بیش از ٥٠٠ هنرمند در حوزه هنر‌های نمایشی در استان فعالیت می‌کنند.
انتهای پیام/آ


برگزاری سه جشنواره تئاتر در گستره استانی و سراسری در خراسان شمالی

برچسب ها: وزارت ارشاد ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.