سناتور دموکرات آمریکایی اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی علیه تظاهرکنندگان فلسطینی در نوار غزه را مورد انتقاد قرار داد.

انتقاد سندرز از اقدامات رژیم صهیونیستی در غزهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، برنی سندرز، سناتور دموکرات آمریکایی روز دوشنبه در سخنرانی خود در گروه جی استریت، گروه طرفداری ناسودبر لیبرال در آمریکا،  اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه را مورد انتقاد قرار داد.

نامزد انتخابات پیشین ریاست جمهوری آمریکا در ادامه گفت: نیروهای رژیم صهیونیستی دستور داشتند با شلیک گلوله‌ به سمت تظاهرکنندگان در نوار غزه واکنش نشان دهند. او گفت: من درک می‌کنم کابینه نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا همه اینها را به حماس نسبت دهد تا هر گونه مخالفت با محاصره و اشغال غزه را محکوم نماید. سندرز در ادامه با اشاره به محاصره امنیتی رژیم صهیونیستی به منظور جلوگیری از ارسال اسلحه به غزه گفت: حضور اعضای حماس در میان هزاران تظاهرکننده این میزان از خشونت از سوی رژیم صهیونیستی را که شاهد آن بودیم، توجیه نمی‌کند.

او در ادامه تاکید کرد من اقدامات حماس را محکوم کرده و می‌کنم اما این توجیهی برای تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان غیرمسلح و نیز دستاویزی برای محاصره تقریبا دو میلیون نفر در درون غزه نمی‌باشد. این سخنان سندرز با تشویق گسترده شرکت‌کنندگان همراه بود. سندرز گفت: آمریکا باید نقش قاطعانه‌تری را برای پایان دادن به محاصره غزه و کمک به طرفین درگیر برای حل این مناقشه بر عهده بگیرد. اگر کاخ سفید نمی‌تواند در این باره کاری کند این کار را به کنگره بسپارد.

سناتور دموکرات در ادامه گفت: در حالی که ما به درستی از کابینه نتانیاهو برای مانع‌تراشی و بی‌میلی برای برگزاری مذاکرات جدی با فلسطینیان انتقاد می‌کنیم، در عین حال باید از دولت‌های ثروتمند و سلطنتی منطقه‌ بخواهیم تا نقش بیشتر و مثبت‌تری را در بازسازی غزه و ایجاد ثبات در منطقه برعهده بگیرند. او در این سخنان به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و کمک 50 میلیون دلاری او به آژانس امداد واقدام سازمان ملل برای آوارگان فلسطین اشاره کرد و گفت فراموش نکنیم این مبلغ تنها 10 درصد چیزی است که شاهزاده عربستان برای قایق تفریحی خود صرف می‌کند.

در سه جمعه اخیر هزاران تن از اهالی غزه اقدام به برگزاری تظاهرات صلح‌آمیز در نوار غزه کردند و نیروهای رژیم اشغالگر قدس با سرکوب این تظاهرات شمار زیادی از فلسطینیان را به شهادت رساندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار