رییس کل دادگستری استان می‌گوید: برخی افراد سودجو ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرک صنعتی خرمدشت را غیر قانونی تصرف کرده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام قدرتی در جلسه شورای حفاظت از حقوق بیت المال افزود:برخی افراد سودجو ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرک صنعتی خرمدشت را غیر قانونی تصرف کرده اند که این تصرف از ۱۵ هکتار آغاز شده و به ۵۰۰ هکتار رسیده است و در حال حاضر سودجویان در آن‌ها کشاورزی می‌کنند.

وی تاکید کرد: این افراد با حمایت برخی افراد و چهره‌های سیاسی به دنبال انتفاع شخصی هستند و نباید اجازه تصرف انفال را به آنان داد.

رییس کل دادگستری اضافه کرد: مقابله با متصرفان بیت المال با جدیت پیگیری می‌شود و البته باید بررسی شود کدام دستگاه و مسئول در این زمینه کوتاهی کرده است تا حمایت گران و مقصران در این زمینه مشخص شوند.

دادستان قزوین هم گفت: اگردستگاه‌های مختلف از جمله راه و شهرسازی، شهرداری‌ها و منابع طبیعی با جدیت بیشتر برای حفاظت از اراضی تحت مالکیت خود اقدام می‌کردند، امروز با حجم گسترده تصرف اراضی دولتی مواجه نبودیم.

حجت الاسلام صادقی نیارکی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی باید با جدیت بیشتری برای حفاظت از اراضی تحت مالکیت خود اقدام می‌کرد و نباید وظیفه خود را در حفاظت از این اراضی به یک شرکت خدماتی واگذار می‌کرد.

دادستان قزوین با اشاره به برخی فشار‌های سیاسی برای جلوگیری از برخورد قاطع با متصرفان افزود: متاسفانه برخی از مسئولان و افراد موثر در دستگاه‌ها و سازمان‌ها از افراد متخلف و سودجو حمایت می‌کنند که به صلاح کشور و نظام نیست.

به گفته مدعی العموم، در ۱۲۰ هکتار از این اراضی گوجه کشت شده است.

دادستان قزوین افزود: تا کنون ۲۵ نفر در این زمینه شناسایی و احضار شده اند و برای برخی از آن‌ها قرار تامین صادر شده است.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به حفر چاه غیر مجاز در شهرک صنعتی خردمدشت و انسداد این چاه‌ها گفت: باید همه چاه‌های غیرمجاز در منطقه خرمدشت پالایش شود تا هیچ گونه شائبه‌ای در برخورد با چاه‌های غیر مجاز دراین منطقه به وجود نیاید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین هم گفت: ٥٠٠ هکتار از اراضی شهرک صنعتی خرمدشت به صورت عدوانی تصرف شده است و درآن‌ها کشاورزی می‌کنند.

حمیدرضا خانپورافزود: این شهرک سه هزار هکتار مساحت دارد که یک هزار و ۷۵۲ هکتار آن در سفر ریاست جمهوری به عنوان شهرک بین المللی خریداری شده و ۳۵۰ هکتار آن نیز به سرمایه گذاران واگذار شده است.

وی اضافه کرد: سرمایه گذاران متعددی برای سرمایه گذاری در این شهرک از جمله پژو و رنو فرانسه و اتاق صنایع معادن استانبول ترکیه از این شهرک بازدید و برای سرمایه گذاری در آن اعلام آمادکی کرده اند.

به گفته وی، متاسفانه به دلیل مرغوبیت اراضی و بازدارندگی اندک آرای قضایی و طولانی شدن صدور رای، متصرفان برای تصرف این اراضی اقدام کرده اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین نیز در این جلسه گفت: هشت حلقه چاه در این شرکت پلمب شده است و با دریافت حکم قضائی آن‌ها مسدود و تخریب خواهد شد.

حمید پویا افزود: چاه‌های غیرمجاز در شهر خرمدشت کمتر از ۱۰ حلقه است که باید شناسائی شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای افزود: در شهرک صنعتی خرمدشت، ۲۰۰ هکتار زمین زیر کشت رفته و ۵۰۰ هکتار دیگر برای کشت آماده سازی شده است.

شهرک صنعتی خرمدشت شهرستان تاکستان با سه هزار هکتار مساحت در ۷۴ کیلومتری جنوب قزوین واقع شده است.

انتهای پیام/

برگزاری جلسه شورای حفاظت از حقوق بیت المال در قزوین

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار