ترزا می ‌نخست وزیر انگلیس در مجلس عوام این کشور ضمن دفاع از تجاوز نظامی به سوریه ادعا کرد سوریه و روسیه در صدد از بین بردن شواهد در دوما هستند.

نخست‌وزیر انگلیس: سوریه و روسیه در صدد از بین بردن شواهد در دوما هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ترزا می‌ نخست وزیر انگلیس در سخنانی در پارلمان این کشور از حمله اخیر انگلیس به سوریه به همراه آمریکا و فرانسه دفاع کرد.

«ترزا می» که در نشست پارلمان انگلیس برای توضیح به قانونگذاران این کشور درباره حمله بامداد شنبه این کشور به همراه آمریکا و فرانسه حاضر شده بود، گفت: بگذارید با شما کاملا واضح صحبت کنم، ما در سوریه نه فقط به علت پیروی از رئیس جمهور آمریکا، بلکه به خاطر منافع ملی خودمان عمل کردیم.

نخست‌وزیر انگلیس با دفاع از این حمله مدعی شد که این حمله برای مقابله با «تمایل» دولت بشار اسد در توسل به سلاح‌های شیمیایی انجام شد و هدف از این حمله، «تغییر رژیم» نبوده است.

ترزا می‌ در بخشی از این نشست گفت که مشارکت انگلیس در این حمله، به خاطر این نبود که «رئیس‌جمهور ترامپ از ما خواسته باشد این کار را بکنیم. ما این کار را انجام دادیم چرا که این اقدام جزو منافع ملی ما بود».

پس از ترزا می، «جرمی کوربین» رهبر اپوزیسیون انگلیس و حزب کارگر با لحنی کاملا انتقادی  صحبت های خود را آغاز کرد.

وی در این باره گفت: انگلیس نباید دنباله رو آمریکا باشد و  نباید تنها به درخواست این کشور  وارد اقدام نظامی شود.

رهبر حزب کارگر انگلیس، اقدام نظامی در سوریه را غیرقانونی و بدون مجوزهای داخلی انگلیس و بین‌المللی دانست.

کوربین در ادامه درباره فروش اسلحه از نخست‌وزیر سوال کرد که آیا حاضر است به فروش تسلیحات به عربستان سعودی پایان دهد؟

ترزا می در پاسخ به جرمی کوربین مدعی شد که حمله به سوریه قانونی و برای مقابله با استفاده از سلاح‌های شیمیایی بود.

نخست‌وزیر انگلیس بدون پاسخگویی و با فرافکنی به سوال صریح رهبر اپوزیسیون این کشور درباره دلیل کمک تسلیحاتی لندن به عربستان سعودی در جنگ یمن نیز گفت که این سوالات ارتباطی به استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه ندارد.

انتهای پیام/

اظهارات ترزا می در پارلمان انگلیس درباره حمله به سوریه

برچسب ها: انگلیس ، آمریکا ، فرانسه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار