عصر شعر طنز در حلقه رندان با حضور جمعی از شاعران کشور و استان مازندارن در حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سینا دلشادی رییس حوزه هنری مازندران در حاشیه این مراسم با بیان اینکه طنز یکی از مهمترین گونه ادبی و عالی‌ترین شکل نقد ادبی است، گفت: طنز بهترین زبان و شیوه بیان آسیب‌های اجتماعی و از این رو یک مسیر کارا برای حفظ دستاورد‌های انقلاب خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه طنزپرداز با تحولات جامعه رشد می‌کندو به رصد رویداد‌های اجتماعی می‌پردازد، افزود: هنرمند طناز با لحنی ملایم و زبانی آمیخته با نیشخند به هدف اصلاح امور جامعه و سازندگی به خلق اثر پرداخته و این متناسب با ساختار جامعه متفاوت است.

رییس حوزه هنری مازندران بیان اینکه در طول تاریخ (بخصوص تاریخ معاصر) طنز به مثابه نقد و به چالش کشیدن مفاسد جامعه، نقش ویژه‌ای در مبارزه با استبداد و مظاهر آن را داشته است، گفت: اگر طنز در جامعه بالنده شود، کیفیت تفکر و اندیشه ورزی ارتقا یافته و موجب بهبود کیفیت زندگی می‌شود.

دلشادی افزود: در این محفل فرهنگی ادبی، از تابلو نقاشی خط «شهید آوینی» اثر «علیرضا پاکبین» و کتاب «چهل حدیث» اثر «رشید بابازاده» با حضور صاحبان اثر رونمایی شد.

ناصر فیض مسئول دفتر طنز حوزه هنری کشور نیز گفت: بودن برنامه‌هایی چنین از نبودنش بهتر است، چراکه فضایی رسمی که باعث ارائه درست و موفق آثار طنز شود باعث رشد این جریان و در ادامه بهبود اوضاع جامعه می‌شود و در واقع مخاطبان و کسانی که در امورات اجرایی کشور هستند باید قدری ظرفیت خود را افزایش دهند وگرنه طنز کم کم به لودگی تقلیل می‌یابد.

وی افزود: مسئولان باید از جریان شعر طنز و محافلی همچون در حلقه رندان حمایت کنند چراکه هرجا نقدی باشد حرکت بعدی کم اشکال‌تر و درست پیش می‌رود و اگر خودمان با این زبان (طنز) مشکلات را نگوییم و اصلاح نکنیم مطمئنا دیگران و بیگانگان یکسره ما را تخریب می‌کنند.

ناصر فیض گفت: کارکرد محافل شعر طنز علاوه بر ایجاد فرصت و انگیزه برای همه علاقمندان و شاعران، پرداختن به اقوام، لهجه و زبان‌ها است. گاه دیده می‌شود در اقوام یا لهجه‌ها و زبان‌های خاص، طنز‌هایی رایج است که به شدت شنیدنی بوده و قابلیت نشر دارد. ما این تجربه را در یزد، اصفهان، مازندران و برخی شهر‌ها و استان‌ها داشتیم.

نشست شعرطنز «در حلقه رندان» چند دوره در سال‌های گذشته در حوزه هنری مازندران با حضور شاعران نامدار استان و کشور برگزار شد.
انتهای پیام/آ

برگزاری عصر شعر طنز در مازندران

برچسب ها: وزارت ارشاد ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار