پارلمان مصر وضع اضطراری در این کشور را به مدت سه ماه دیگر تمدید کرد.

تمدید مجدد وضع اضطراری در مصربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت «میدل ایست مانیتور»، پارلمان مصر وضع اضطراری در این کشور را برای سه ماه دیگر تمدید کرد. این چهارمین بار است که از آوریل 2017 تاکنون وضع اضطراری در مصر تمدید می شود.

در پی حوادث بمب‌گذاری در دو کلیسای مصر در آوریل 2017 که منجر به کشته شدن 45 نفر شد، مقامات این کشور وضع اضطراری اعلام کردند.

اعضای پارلمان مصر بر سر طرح تمدید وضع اضطراری در این کشور اتفاق نظر داشتند. پارلمان مصر در بیانیه ای اعلام کرد: «به دلیل شرایطی که مصر با آن مواجه بوده است و در پی تداوم تلاش ها برای ریشه کن کردن تروریسم در این کشور، دولت تصمیم گرفته است وضع اضطراری را به مدت سه ماه دیگر تمدید کند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «این اقدام در راستای فراهم کردن فرصتی برای ماموران امنیتی است تا بتوانند گام های ضروری برای مواجهه با تهدیدات تروریستی را بردارند.»

وضع اضطراری به دولت این اختیار را می دهد که علاوه بر اعمال قوانین منع رفت و آمد، بر هر گونه ارتباطاتی در جامعه نظارت داشته باشد و نشریات و مجلات مختلف را مورد سانسور و فیلترینگ قرار دهد.

انتهای پیام/

وضع اضطراری در مصر برای سه ماه دیگر تمدید شد

برچسب ها: خاورمیانه ، تروریسم ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار