مدیران جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: هفت هزار و ۵۰۰ هزار هکتار زمین های ابرکوه به باغ‌های میوه اختصاص دارد.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  گفت:در شهرستان ابرکوه ۱۵ هزار هکتار اراضی به کاشت محصولات کشاورزی اختصاص دارد که از این میزان هفت هزار و ۵۰۰ هزار هکتار آن به باغ‌های میوه اختصاص دارد که سالانه در شرایط عادی بیش از ۴۵ هزار تن محصولات باغی تولید می‌شود.

 مهدی غیب الهی  افزود: یک هزار بهره بردار برداشت محصول گوجه سبز را از ۳۵۰ هکتار اراضی باغی شروع کردند و پیش بینی می‌شود از هر هکتار میانگین ۱۵ تن محصول برداشت شود.

 مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه  بیان کرد: واسطه‌ها محصول را از باغداران خریداری و به بازار شهر‌ها و استان‌های مجاور عرضه می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان تولید مربوط به دهستان فراغه و منطقه علوی بخش مرکزی است، ادامه داد: این محصول کاملا ارگانیک و با کیفیت بالا تولید می‌شود و برداشت محصول تا اواخر اردیبهشت ماه آینده ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه بروز آفات، خشکسالی و سرمازدگی، نبود ثبات قیمت، نبود صنایع تبدیلی و پراکندگی درختان را بخشی از مشکلات باغداران بیان کرد.

وی تصریح کرد: به محصول زراعی و باغی ابرکوه، ۱۷ سال از ۲۵ سال گذشته به دلیل تداوم خشکسالی خسارت فراوانی وارد شد.

غیب الهی گفت: ایجاد واحد‌های فرآوری علاوه بر ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی از ضایعات میوه نیز جلوگیری می‌کند.

با توجه به ظرفیت‌های بخش زراعی و باغی و بحران آبی ابرکوه را به قطب‌های کشاورزی استان یزد تبدیل کرد و در تولید زراعی و باغی رتبه نخست  را به خود اختصاص داده است.

مرکز شهرستان ۵۳ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.

انتهای پیام/ی

برداشت محصول گوجه سبز از اراضی باغی ابرکوه شروع شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار