به دنبال افزایش تنش‌های تجاری با آمریکا، چین و ژاپن در تلاش برای ایجاد روابط اقتصادی نزدیک‌تری با یکدیگر هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «تارو کانو»، وزیر امور خارجه ژاپن و «وانگ یی»، همتای چینی او در پی تنش‌های تجاری هر دو کشور با آمریکا روز دوشنبه نخستین گفتگوهای اقتصادی بلند مدت میان ژاپن و چین را در طول 8 سال گذشته آغاز کردند.

کانو در ابتدای گفتگوی خود با اشاره به ازسرگیری روابط دوجانبه گفت: «در این 8 سال هر دو کشور و شرایط اقتصادی دو طرف تغییر زیادی کرده است، حتی نقش اقتصادی منطقه‌ای ما افزایش داشته است.»

وی در ادامه افزود: «من امیدوارم امروز بتوانیم گفتگوی خوبی در مورد همکاری اقتصادی نزدیک‌تر در اقتصاد منطقه و جهان داشته باشیم.»

وانگ نیز گفت: «پس از ازسرگیری این گفتگوها هر دو کشور در نقطه شروع جدیدی برای همکاری‌های آینده ایستاده‌اند و من امیدوارم به رشد اقتصادی تازه‌ای برای هر دو ملت منجر شود.»

وانگ یی اولین وزیر امور خارجه چین در طول 9 ساله گذشته است که برای روابط دوجانبه به ژاپن سفر کرده است. او و کانو در مورد مسائل مختلفی از جمله کره شمالی با یکدیگر گفتگو کردند.

پس از تهدید چین و آمریکا به افزایش تعرفه‌های تجاری متقابل، نگرانی در مورد تجارت میان این دو کشور رو به افزایش است. ژاپن به خاطر تغییر تعرفه‌ها از سوی آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را مورد انتقاد قرار داد، اما با وجودیکه این کشور نیز با افزایش تعرفه فولاد و آلومینیوم مواجه شده است، هنوز در مورد تعرفه متقابل آمریکا را تهدید نکرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار