فرمانده کل سپاه گفت: در چهل سالگی انقلاب اسلامی دشمنان همه توان خود را برای آسیب رساندن به انقلاب اسلامی بکار گرفته اند.

دشمنان تکفیری‌ها را شکل دادند تا به انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت لطمه بزنندبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین تکریم و معارفه جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین که امروز دوشنبه 27 فروردین در مجتمع پنج آذر سازمان بسیج برگزار شد، اظهار کرد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و در این زمان دشمنان همه بسیج شده اند برای ایجاد یاس و نا امیدی، اما پیروزی های متعددی را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: سال گذشته، شاهد شکست کامل داعش و شکست توطئه دشمنان برای مقابله با مقاومت اسلامی بودیم، دشمنان از درون اسلام تکفیری ها را شکل داده و تجهیز کردند تا به انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت لطمه بزنند، اما با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، شکست خوردند.

جعفری ریشه پیروزی های متعدد جبهه مقاومت در منطقه را در هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: در چهل سالگی انقلاب اسلامی دشمنان همه توان خود را برای آسیب رساندن به انقلاب اسلامی بکار گرفته اند و در کنار آن، شاهد موفقیت های انقلاب اسلامی هستیم، البته در داخل کشور مسائلی وجود دارد که باید آنها را حل کنیم.

وی تصریح کرد: کنار مسائل بیرونی، مسائلی هم در داخل  کشور وجود دارد که باید برطرف شود تا پیشرفت انقلاب صورت بگیرد، نقش بسیج در چهل‌سالگی انقلاب بسیار برجسته است و هرچه مشکلی در هر عرصه‌ای وجود داشته است، نام بسیج همراه این مجاهدت‌ها درخشیده است، از افتخارات سپاه این است که بسیج را مدیریت کرده و نوکری بسیج را می‌کند تا نیروهای انقلاب و مؤمن ما بتوانند نقش خود را ایفا کنند.

فرمانده کل سپاه گفت: تحولاتی که در سپاه اتفاق  افتاد، نیاز سازمانی سپاه و بسیج بود، زیرا ‌انقلاب پویاست و این تحولات باید ادامه یابد، بسیج همواره باید پویا و بانشاط، آماده نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف باشد.

وی‌ با اشاره به تجربیات سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی گفت: بسیج از مدیریت ایشان بهره برده است، ما از سال 60 با سردار فضلی آشنا شدیم و پیمان اخوت ما با ایشان در آن زمان بسته شده است. از زحمات سردار فضلی در مدت مدیریت‌شان در سازمان بسیج تشکر می‌کنیم.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: ما به‌خاطر نیازی که به سردار فضلی در یکی از مراکز علمی سپاه بود، از سردار غیب‌پرور درخواست کردیم که ایشان به آنجا بروند و سردار فضلی هم گفتند هر جایی که سپاه نیاز داشته باشد به آنجا می‌روند و اواخر هفته آینده در مسئولیت جدید معرفی می‌شوند، وجود برادرانی مثل سردار فضلی که از دوران خون و آتش عبور کرده‌اند، برای سپاه غنیمت است و ما از تجربیات ایشان بهره خواهیم برد.

جعفری گفت: سردار سپهر هم از تجربیات زیادی در ستاد لشکر در دفاع مقدس و نواحی بسیج برخوردار هستند و ایشان  توسط سردار غیب‌پرور معرفی شدند و با آن موافقت شد، امیدواریم این ترکیب جدید موجب پیشرفت بسیج شود.

وی با اشاره به اقدامات بسیج، تصریح کرد: در بسیج کارهای انجام‌نشده بسیار زیاد است و توقعات رهبر انقلاب از بسیج بسیار است و انتظارات از بسیج بسیار بالاست. پایداری و ایستادگی انقلاب  متکی به تفکر بسیجی بوده است و اگر بسیج نبود، سپاه هم نبود و نقش‌آفرینی سپاه، متکی به مردم است، سپاه یک نهاد انقلابی مردمی با مردم و برای مردم است.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: کار سپاه به‌وسیله بسیج و مردم مؤمن انقلابی انجام می‌گیرد. نقش‌آفرینی مردم در حل بحران‌های اجتماعی اثبات شده است. همان‌طور که نقش بسیج در دفاع مقدس و امنیتی زبانزد است، در عرصه‌های دیگر هم باید همین‌طور باشد و شما مسئولان در ستاد بسیج، باید زمینه را برای نقش‌آفرینی مردم در حل بحران‌های اجتماعی فراهم کنید، نمونه آن همین طرح امنیت محلات است که تاکنون نتایج خوبی داشته و نشان از آمادگی بسیج برای برآورده کردن انتظارات است، انتظار از بسیج، اعتلای بسیج با ارائه خدمات اجتماعی به مردم است که با ساماندهی کارها باید انجام شود.

جعفری تصریح کرد: فعالیت در عرصه دفاعی، موضوعی بود‌ که بسیجیان را برای دفاع از کشور و ایفای این نقش در عرصه‌های مختلف اجتماعی که مورد  انتظار است، آماده کرد؛ بخش عمده‌ای از اقتصاد مقاومتی به‌عهده مردم است. امروز طرح‌های اعتلای بسیج متمرکز بر حل مشکلات اجتماعی است و تحقق آنها همت شما فرماندهان بسیج  را می‌طلبد.

فرمانده کل سپاه پاسداران در پایان خاطرنشان کرد: ستاد تخصصی سازمان بسیج باید کنار ستاد فرماندهی کل و با هماهنگی معاونت‌های فرماندهی با تمرکز منابع و امکانات، روی تحقق اهداف بسیج پیش رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار