جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: استان مرکزی در انجام تعهدات بازسازی عتبات عالیات رتبه اول کشور شد.

استان مرکزی رتبه اول کشور در انجام تعهدات بازسازی عتبات عالیات نجفی جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی درگفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛   تعهد استان مرکزی در مجموعه کمک‌های مردمی به بازسازی عتبات عالیات را ۲ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: استان مرکزی در سال ۹۶ رتبه اول کشور را در انجام تعهدات نقدی و غیر نقدی به دست آورد.

نجفی افزود: مردم این استان در سال ۹۶، بیش از ۵ میلیارد تومان برای بازسازی عتبات عالیات کمک کردند که ۳ میلیارد تومان از کمک‌های مردمی به صورت غیر نقدی و بقیه به صورت نقدی بوده است.

وی اضافه کرد: کمک‌های غیرنقدی مردم این استان بیشتر به صورت اهدای طلا، نقره و سنگ‌های ساختمانی برای تکمیل طرح صحن حضرت زهرا (س) در مجاورت آرامگاه ملکوتی حضرت علی (ع) در نجف و همچنین صحن عقیله بنی هاشم در کربلا بوده است.

نقش موثرستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی در عملیات طراحی

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی ادامه داد: این ستاد نه تنها در بازسازی و گسترش حرم‌های اهل بیت (ع) در عتبات عالیات نقش سازنده‌ای ایفا می‌کنند بلکه در عملیات طراحی، کنترل و اجرای طرح‌های ستاد استان‌های دیگر هم نقش موثری دارند.

وی بیان کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی در ۲ بخش جمع آوری و جذب کمک‌های مردمی و امور فنی و مهندسی در عراق فعالیت می‌کند.

نجفی با اشاره به انجام ۸۳ درصد از تعهدات استان مرکزی در زمینه ساخت ستون‌های صحن حضرت زهرا (س) نجف اشرف افزود: عملیات ساخت ۴۰۰ ستون دیگر طبقات صحن حضرت زهرا (س) هم در تعهد ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی است که ۸۰ ستون آن در استان مرکزی ساخته شده است.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: عتبات عالیات ، کربلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.