مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی از صادرات ۲ هزار تن انواع فرآورده‌های خام دامی خوراکی و غیرخوراکی با نظارت‌های بهداشتی کارشناسان این اداره کل به کشور‌های مقصد در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، امیرحسین بهداد مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: در جریان سال ۹۶، بیش از ۲ هزار تن انواع فرآورده‌های خام دامی خوراکی و غیرخوراکی با نظارت‌های بهداشتی کارشناسان این اداره کل به کشور‌های مقصد صادر شده است.

وی افزود: این مقدار فرآورده پس از بررسی‌های کارشناسی تخصصی و صدور ۸۴ فقره گواهی بهداشتی دامپزشکی به مقصد کشور‌هایی نظیر ترکیه، گرجستان، ویتنام، تایوان، چین، عمان، لبنان، مالزی، عراق و پاکستان صادر شده است.

بهداد گفت: بر همین اساس صادرات پودرگوشت به وزن یک میلیون و ۱۲۷ هزار کیلوگرم، پا و پنجه‌ی مرغ به وزن ۴۶۳ تن و شیرخشک به وزن ۲۱۶ تن درصدر بیشترین فرآورده‌های خام دامی صادر شده قرار داشته و عسل، وت‌بلوی گاوی، سالامبور گوسفندی و پَر، جمعاً به میزان ۲۷۳ تن در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

بهداد با اشاره به نظارت بهداشتی این اداره کل بر صادرات دام زنده نیز اظهار داشت: ۷۲ هزار قطعه جوجه یک روزه، ۵۶۰۰ قطعه ماهی، ۵۰ رأس گوساله و سایر پرندگان و حیوانات اهلی و وحشی به مقصد کشور‌های آذربایجان، ارمنستان، ترکیه، هلند، آلمان، کانادا، ایتالیا، قبرس و دانمارک صادر گردیده است.

وی افزود: با توجه اینکه محموله‌های ترانزیتی نیز پس از نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی به کشور‌های مقصد حمل می‌شوند، بر این اساس در سال گذشته، بر ترانزیت بالغ بر ۵ هزار و ۸۸۰ تن انواع فرآورده‌های خام دامی خوراکی و غیر خوراکی با صدور ۱۷۳ فقره مجوز دامپزشکی، نظارت‌های کارشناسی مربوطه صورت پذیرفته است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی اضافه کرد: پوست خام گاوی به مقدار ۱۵۶ هزار جلد و وزن ۵ هزار و ۴۸۰ تن، پوست خام گوسفندی به مقدار ۹۶۰۰ جلد و وزن ۴۸ تن و آلایش خوراکی گوسفندی به مقدار ۱۶۰ هزار گیلوگرم بیشترین فرآورده‌های ترانزیت شده به کشور‌های مقصد تحت نظارت‌های این اداره کل بوده است.

دکتر بهداد خاطر نشان کرد: با نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی بر فرآورده‌های خام دامی و تضمین بهداشتی بودن این محصولات، بازار صادرات فرآورده‌های خام دامی پر رونق‌تر خواهد شد. 

انتهای پیام/ش

صادرات پرندگان و حیوانات اهلی و وحشی به ۹ کشور دنیا

برچسب ها: صادرات ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار